حجت الاسلام تاج آبادی دبیر ستاد پویش مردمی اربعین:

خدمت به مردم با اجرای پویش رسانه ای "من به جای تو" در پیاده روی اربعین/ زائرین اربعین پیوند عاطفی میان شهدا و مردم ایجاد کنند

حجت الاسلام تاج آبادی گفت: حضور مردم در رفع حل مشکلات یکدیگر یکی از اهداف پویش مردمی من به جای تو است،زیرا انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی و باید خود مردم دست یکدیگر را در مشکلات بگیرند.
کد خبر: ۹۰۶۸۶۳۶
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ حجت الاسلام رضا تاج آبادی دبیر ستاد پویش مردمی  "من به جای تو"  در نشست این پویش مردمی که پیش از ظهر دوشنبه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت:  با توجه به برگزاری طرح های اجرا شده قبلی در سراسر کشور با موضوع پیاده روی اربعین حسینی امسال در استان مرکزی با همکاری دیگر عزیزان تصمیم گرفته شد پویش مردمی " من به جای تو" را با هدف خدمت در مسائل آسیب های اجتماعی از جمله ناامیدی،فقر فرهنگی،معیشت،سبک زندگی و... را برگزار کنیم.

وی با توجه به اهداف قیام عاشورا خاطر نشان کرد: اولین هدف برگزاری این پویش مردمی اصلاح نگرش به قیام امام حسین(ع) است،یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) بیدار کردن مردم از خواب غفلت بود،مردم در آن زمان زندگی ذلیلانه داشتند، از بزرگترین اهداف قیام امام حسین (ع) عزت دادن به زندگی مردم بود.

تاج آبادی تاکید کرد: امام حسین(ع) به شهادت رسیدند تا مردم قدر زندگی شرافتمندانه را بدانند،اکنون هم پویش مردمی "من به جای تو" می خواهد هدف اصلی قیام عاشورا را اصلاح کند تا بلای عاشورا بر سرمان نیاید.

پویش "من به جای تو" می خواهد عهدمان را نسبت به قیام امام حسین(ع) قوی تر کند.

دبیر ستاد پویش مردمی "من به جای تو"    با تبیین چشم انداز کلی این پویش مردمی گفت: پویش "من به جای تو" می گوید من به جای تو می روم تا وقتی برگشتم یک خدمت و احسان اجتماعی را برای مردم انجام می دهم.

 دایره فعالیت پویش مردمی"من به جای تو" خدمت در حوزه مسائل اجتماعی 

تاج ابادی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در رابطه با تاثیر گذاری پیاده روی اربعین و رابطه آن با انقلاب اسلامی گفت: در پویش مردمی "من به جای تو" می خواهیم مردم دغدغه ها و آرمان های رهبرمعظم انقلاب را دنبال کنند.

وی در ادامه گفت : ایجاد پیوند قیام امام حسین(ع) و مسائل اجتماعی از اهداف این پویش مردمی است و زائر اربعین حسینی باید بداند با رفتن آن کار تمام نمی شود بلکه وقتی برمی گردد کارش تازه شروع می شود و باید عهد خود را نسبت به انجام خدمات اجتماعی برای هموطن خود فراموش نکند.

وی خاطر نشان کرد: کسی که خود را عاشق امام حسین(ع) می داند باید راه و هدف قیام امام حسین را در کشور تبیین کند.

دبیر ستاد پویش مردمی  " من به جای تو" با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد:  حضور مردم در رفع حل مشکلات یکدیگر از اهداف این پویش مردمی است،زیرا انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی است و باید خود مردم دست یکدیگر را بگیرند و حتی با رفتارهایی مثل امر به معروف و نهی از منکر در حوزه آسیب های اجتماعی به یاری هم بشتابند.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن یاد شهدا و ارتباط آن با حماسه اربعین اضافه کرد: از دیگر اهداف پویش مردمی "من به جای تو" تبلیغ و گسترش احسان اجتماعی از طریق ارائه نمونه هایی عملی و هویت بخشی و هویت سازی محلی از طریق تمرکز بر شهدای هر محله و معرفی آنان به جامعه می باشد.

تاج آبادی ادامه داد: در پیاده روی اربعین حسینی با جمعیتی حدود بیست میلیون نفر بزرگترین تاثیر گذاری ها را می توانیم داشته باشیم.

وی با اشاره به استقبال گرم از زائرین اباعبدالله(ع) گفت: هدف بزرگ پویش مردمی "من به جای تو" این است که معنای واقعی احسان اجتماعی را با برگرفته از پذیرایی و استقبال گرم مردم عراق از زائرین جا بیندازیم.

وی عنوان کرد: هویت سازی محلی از طریق تمرکز بر شهدای محله از طریق برقراری پیوند عاطفی با شهدا و اهل محله امکان پذیر است، اگر شهدای محله،فامیل و... را به مردم بشناسانیم  به نیت این شهید به پیاده روی اربعین برویم می توانیم این پیوند گرم را برقرار کنیم.

تاج ابادی با اشاره به وظیفه زائرین نسبت به پیوند دادن شهدا و مردم گفت: هرکس بسته به میزان توان و مهارتی که از انجام دادن خدمات اجتماعی دارد می تواند این ارتباط بین شهدا و اهالی محل را ایجاد کند.

وی افزود: باید قدر نعمت اربعین و راه باز کربلا را بدانیم و از این نعمت و فرصتی که برای اصلاح فرهنگ دینی و اجتماعی برایمان به وجود آمده به درستی استفاده کنیم.

تاج ابادی با تبیین چگونگی عضویت در این پویش مردمی گفت: روش فعالیت در این پویش مردمی به این شکل است که هرکس از محله  با مسجد یک شهید انتخاب می کند و عکس آن را برمی دارد و نیت می کند که به جای این شهید به کربلا می روم، در راه کربلا یک فیلم دو دقیقه ای از آن فضا می گیرد و در فیلم اعلام می کند که چه کسی هست؟ به جای چه شهیدی آمده است؟ و عهد می بندد که وقتی برگشت چه خدمت اجتماعی را برای مردم در کشور انجام می دهد؟ این فیلم را به سایت پویش مردمی "من به جای تو"  به آدرس manbejayto.ir ارسال می کند،همچنین کانال های پویش در شبکه های اجتماعی هم فعال هستند که مهلت ارسال آثار تا ۲۰ آبان ماه است.

وی با اشاره به سازمان هایی که برای برگزاری این طرح کمک کرده اند گفت: سازمان های حامی و مجری این پویش عبارتند از؛ معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه روح الله،سازمان اوج،سازمان سراج،جامعه ایمانی مشعر،شبکه وارثون و سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی که جا دارد از تمامی این عزیزان به دلیل حمایت های آنان تشکر کنیم.

تاج آبادی با اشاره به برنامه ریزی استان برای تکریم زائرین غیر ایرانی در استان مرکزی گفت:  برای تکریم و ارائه خدمات به زائرین کشورهای افغانستان،پاکستان،هندوستان،آذرباییجان و ترکیه موکب های شهسوران،غزل پارک(۲۱ کیلومتری اراک) و موکب حضرت زینب(س) در ابتدای شهر مهاجران در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر نقش مساجد و ائمه جماعت در برگزاری این پویش گفت:  یکی دیگر از اهداف این پویش فعال شدن مساجد که به عنوان یک قرارگاه و پایگاه اجتماعی فعالیت می کنند می باشد،که ۱۰۹ مسجد تاکنون به شکل مستقیم اعلام همکاری کردند.

تاج آبادی ادامه داد:  از همچنین ۲۶ موکب استان مرکزی مستقر در کشور عراق برای برگزاری هرچه بهتر این پویش اعلام همکاری کرده اند.

وی افزود: جامعه مخاطب این پویش مردمی کلیه آحاد جامعه و استان هستند و امیدواریم تاثیر خوبی در پیاده روی اربعین داشته باشد.

تاج آبادی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از طرح سازمان تبلیغات با  نام "نائب الشهید" برگزار می شود نام برد؛ تاکید کرد: طرح نائب الشهید یک طرح کشوری است و هیچگونه منافاتی با پویش مردمی "من به جای تو" ندارد و همانطور که از نام آنها مشخص است پویش "من به جای تو" یک پویش رسانه ای مردمی است که تکمیل کننده طرح های گذشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  ۲ آذر ماه آخرین فرصت انجام دادن وعده خود یعنی همان انجام خدمات اجتماعی برای مردم می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات