خبرهای داغ:
معاون مدیر موکب سیدالشهداء(ع) همدان:

شهید «همدانی» یک شخصیت برجسته ملی و فراملی است/ توزیع روزانه 5 هزار پرس غذا توسط موکب سیدالشهداء(ع) همدان

معاون مدیر موکب سیدالشهداء(ع) همدان با تاکید بر معرفی هرچه بیشتر شهید «همدانی»، از این شهید والامقام به عنوان یک شخصیت برجسته ملی و فراملی یاد کرد و گفت: باید دستاوردها و اقدامات مدافعان حرم و جبهه مقاومت را برای جوانان تبیین و آنها را به الگوگیری از این شخصیت‌های برجسته تشویق کرد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۷۶
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

شهید «همدانی» یک شخصیت برجسته ملی و فراملی است/ توزیع روزانه 5 هزار پرس غذا توسط موکب سیدالشهداء(ع) همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود احدیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح برنامه‌های موکب سیدالشهداء(ع) با اشاره به اهمیت اربعین اظهار داشت: اربعین به عنوان یک همایش بزرگ و منحصر به فرد مسلمانان و مذهب شیعه طی دو دهه اخیر بعد از تغییر حکومت عراق، جایگاه خود را به خوبی نشان داده است.

وی با بیان اینکه شیعه در همایش اربعین عظمت خود را با جمعیت 25 میلیونی به رخ جهانیان می‌کشد، گفت: اربعین به‌عنوان تجمع نمادین تشیع در جهان بزرگ‌ترین همایش و گردهمایی مسلمانان است که در هیچ جایی از دنیا چنین عظمتی را شاهد نیستیم به طوری که در موسم حج به عنوان اعمال واجب مسلمانان با جمعیت 5 میلیونی روبرو هستیم.

معاون مدیر موکب سیدالشهداء(ع) همدان با اشاره به عشق و ارادت مسلمانان به سید الشهداء(ع) به اهمیت این مهم پرداخت و عنوان کرد: به واسطه عظمت امام حسین(ع) و شهدای کربلا و حماسه عاشورا، مردم از کشورهای مختلف با گذشت بیش از 1400 سال مشتاقانه با شور و شوقی وصف ناپذیر و پیمودن مسیر طولانی، پیاده خود را به کربلا رسانده و عشق و ارادات خود به سیدالشهداء(ع) را به منصه ظهور می‌رسانند که در این میان مردم عراق نیز با همین حس اربعین را گرامی داشته و سرمایه خود را در راه خدمت به زائرین و دستگاه امام حسین(ع) هزینه می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی موکب سیدالشهداء در ایام اربعین حسینی در کربلا به تشریح برنامه‌های این موکب پرداخت و بیان کرد: موکب سیدالشهدای همدان با موقعیت سردار شهید «همدانی» به یکی از 10 موکب استان در شهر کربلا به زائرین امام حسین(ع) خدمت‌رسانی خواهد کرد.

احدیان با بیان اینکه موکب سیدالشهداء(ع) با موقعیت سردار شهید «همدانی» امسال برای چهارمین سال پیاپی به زائرین امام حسین(ع) خدمت‌رسانی می‌کند، گفت: هدف از برپایی موکب ارائه خدمات اسکان، اطعام و خدمات فرهنگی به زائران سیدالشهدا(ع) است.

وی به حضور 200 خادم شامل 150 آقا و 50 خانم در موکب سیدالشهداء(ع) موقعیت شهید «همدانی» برای خدمت‌دهی به زائرین اشاره و تاکید کرد: این خادمین که به صورت داوطلبی در موکب برای خدمت دهی به زائرین حضور ‌ند طی چند روز آینده در کربلا مستقر و موکب را برپا خواهند کرد.

معاون مدیر موکب سیدالشهداء(ع) همدان در خصوص محل برپایی موکب در شهر کربلا بیان کرد: این موکب در خیابان روضتین کربلا در فاصله دو کیلومتری از حرم مستقر خواهد شد که مکان بسیار مناسبی است.

وی از توزیع روزانه 5 هزار غذا بین زائرین طی 10روز در کربلا خبر داد و اضافه کرد: چنانچه روزانه نیاز باشد که در هر وعده 2 هزار  و 500 غذا بین زائرین توزیع شود به طور قطع این میزان را تأمین خواهیم کرد چرا که به خود اجازه نمی‌دهیم که زائرین اباعبدالله الحسین(ع) بدون غذا برگردند.

احدیان با بیان اینکه طی 10 روز به 75 هزار نفر صبحانه، نهار و شام توزیع خواهد شد، ضمن دعوت از مردم برای کمک به خدمت‌دهی بیشتر به زائرین تاکید کرد: به طور میانگین هزینه توزیع غذا طی این چند روز 150میلیون تومان خواهد بود که امیدواریم با کمک مردم بتوانیم خدمات شایسته و بیشتری به زائرین ارائه کنیم.

وی پتو، زیرانداز، مواد غذایی، وسایل آشپزخانه و پخت و پز و جیره خشک مواد غذایی را مهم‌ترین نیاز موکب دانست و بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌ها و نذورات خود را به محل دفتر موکب سیدالشهدا (ع) در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) ارسال و کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت 5859837003454333 با شماره شبای 840180000000002407072785 و شماره حساب 2407072785 بانک تجارت واریز کنند.

معاون مدیر موکب سیدالشهداء(ع) همدان با اشاره به اینکه گروه خبری و تصویری به صورت آنلاین از زمان حرکت موکب تا آخرین روز ارائه خدمات، خبرهای موکب را مخابره خواهند کرد، یادآور شد: یکی از اهداف موکب سیدالشهداء افزایش موکب‌ها در کربلا توسط شهرستان‌ها است به طوری که ما هر ساله افرادی را از شهرستان‌ها با خود همراه و آموزش می ‌دهیم تا آنها برای سال آینده برای شهرستان خود اقدام به ثبت یک موکب کنند تا موکب جدید به موکب‌های سرجمع استان همدان اضافه شود که بر این اساس امکانات سال‌ های گذشته را در اختیار موکب‌های جدید قرار دادیم و امسال مجدد موکب را سازماندهی و امکاناتی فراهم می‌کنیم که این نیاز به همراهی مردم دارد.

وی با اشاره به نامگذاری موکب سیدالشهداء به اسم سردار شهید «حاج حسین همدانی» عنوان کرد: شهید «همدانی» در آخرین سال عمرش در مراسم پیاده‌روی اربعین حضور داشتند که با مشاهده وضعیت، بر تأسیس موکب در کربلا تاکید داشتند که با انتقال ظرفیت‌ها از کشور ایران به کشور عراق، مکان‌هایی را برای پذیرایی و استقرار زائرین پیش‌بینی کنند تا زائرین در عراق با مشکل اسکان مواجه نباشند که در اربعین سال بعد در سال 94 اقدام به برپایی موکب در کربلا کردیم.

احدیان با تشریح مهم‌ترین اقدامات سردار شهید «حاج حسین همدانی» در دفاع از اسلام، انقلاب و نظام بیان کرد: سردار «همدانی» تماماً خود را وقف اسلام، انقلاب و نظام کرد و در این امر مرزی نمی شناخت.

وی با تاکید بر معرفی هرچه بیشتر شهید «همدانی»، از این شهید والامقام به عنوان یک شخصیت برجسته ملی و فراملی یاد کرد و افزود: باید دستاوردها و اقدامات مدافعان حرم و جبهه مقاومت را برای جوانان تبیین و آنها را به الگوگیری از این شخصیت‌های برجسته تشویق کرد.

معاون مدیر موکب سیدالشهداء(ع) همدان با بیان اینکه سردار «همدانی» به عنوان محصول فرهنگ عاشورا است، یادآورشد: بر آن هستیم تا در این موکب شهید «همدانی» را بیش از پیش معرفی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات