خبرهای داغ:
در ۶ ماهه نخست سال جاری محقق شد:

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری ها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین گفت: از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۸۱میلیاردتومان بودجه در سال گذشته و ۴۰ میلیارد تومان در ۶ماهه نخست امسال به دهیاری ها تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۰۶۵۹۸۷
|
۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اکرم نجفی در نشست خبری که به مناسبت روز روستا و عشایر برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال مهاجرت معکوس و ماندگاری جمعیت در روستاها هستیم که این امر حاصل نمی شود مگر اینکه در گام نخست توسعه هنه جانبه روستاها محقق شود.
وی افزود:توسعه به معنای انباشت رفاه بوده و تنها در این صورت است که سرمایه اجتماعی در روستا افزایش می یابد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین اضافه کرد:براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال۹۵الان۸۲۳روستای دارای سکنه در استان داریم که از این تعداد ۶۳۰روستا دارای دهیاری است.
نجفی ادامه داد:از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۸۱میلیاردتومان بودجه در سال گذشته و ۴۰ میلیارد تومان در ۶ماهه نخست امسال به دهیاری ها تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد:با توجه به اینکه برای روستاهای فاقد دهیاری هم سهم در نظر گرفته شده است، حدود۳میلیارد و.۸۰۰ میلیون تومان سال گذشته و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار هم در ۶ماهه نخست امسال اختصاص یافته است.
به گفته مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین ، در هفته دولت سال جاری ۳۵۴ پروژه با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.
نجفی بیان کرد:عدم ساماندهی پسماندها صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند که بر این راستا کارگروه پسماند روستایی تشکیل شد و موضوع آن با توجه به اختیارات و اعتبارات دفتر روستایی، ساماندهی پسماندهای روستاها است.
وی با اشاره به اینکه این کارگروه ۲ هدف را دنبال می کند، اظهار کرد:انتقال پسماندهای روستایی به محمدآباد و احداث جایگاه های مشترک در بخش هایی که امکان انتقال پسماند به محمدآباد وجود ندارد، مهمترین اهداف کارگروه پسماند است.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین افزود:در ۸بخش استان پسماندهای روستایی به جایگاه محمدآباد منتقل می شود و در ۵بخش جایگاه دفن زباله مشترک ایجاد شده و ۲بخش هم آمادگی لازم برای انتقال پسماند به محمدآباد را دارد.
نجفی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اضافه کرد:در دولت های یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به اشتغال روستایی شد به گونه ای که تا الان۳۳میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی برای۷۳طرح پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه ناگزیریم به سمت استارت آپ ها حرکت کنیم، ادامه داد: بر این اساس ۲استارت آپ در قزوین برگزار شده است که نخستین آن در اردیبهشت ماه سال جاری و دومین آن نیز با حضور استان های گیلان ، مازندران، زنجان و اردبیل برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد: در دومین استارت آپ ۴۱نفر با ۱۵ ایده از استان قزوین در دومین استارت آپ حضور داشتند.
نجفی تصریح کرد:جشنواره استانی عکس روستا و زندگی را در دستورکار قرار دادیم که محورهای آن شامل مواردی از قبیل طبیعیت روستایی، آداب و رسوم، اشتغال و صنایع دستی است.
وی یادآور شد:مهلت ارسال از ۱۵مهر تا ۱۵آذر است و اختتامیه جشنواره نیز در ایام دهه فجر برگزار می شود.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها