خبرهای داغ:
امام جمعه موقت قزوین:

حمله موشکی سپاه تودهنی محکمی به ایادی پشت پرده بود/تجمع بسیجیان نشانگر وحدت و بسیار باشکوه بود

حجت الاسلام قابل اظهار کرد: حمله موشکلی سپاه مقتدرانه و آب سردی بر جگر بازماندگان شهدایی بود که مطلومانه بی هیچ گناهیی به شهادت رسیدند،
کد خبر: ۹۰۶۵۳۵۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام قابل امام جمعه موقت شهرستان قزوین در نماز جمعه این هفته که در مسجد النبی قزوین برگزار شده بود در خطبه اول خود با تاکید باید تلاش کنیم تا حالت تقوایی را در خود ایجاد نماییم اظهار کرد: در قرآن کریم می خوانیم «ای کسانیکه ایمان اورده اید تلاش کنید تا خداوند راههای تقوا را نشانتان دهد تا از برخی گناهان جلوگیری شود.
وی ادامه داد: مشابه این ایه در سوره احزاب ایه ۷۱ و۷۰ فرموده اگر تقوا پیشه کنید تقوا کفاره گناهان شده و باعث امرزش گناهانتان میشود.
قابل اضافه کرد: همچنین در قرآن می بینیم که می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید حرمت قانون خدا را نگه دارید. سخنی بگویید که منطبق با واقعیت بوده و بر سر پبمان بمانید‌ که خداوند اعمال شما و رندگی و مسیر شما را به سمت صلاح پیش می برد و راه و بن بست ها را میگشاید و قدرت اصلاح به شما می دهد.

امام جمعه موقت قزوین ابراز کرد: نتیجه تقوا باعث می شود مطیع خدا و رسول شوید یعنی در چهارچوب دستورات خدا خرکت کردن و به رستگاری بزرگ دست پیدا کردن و زمینه رشد معنوی شما پیدا شده و دریچه ای از معنویات غیبی برشما گشوده می شود و شما می توانید از قران بهره مند گردید.

حجت الاسلام علی قابل در خطبه های سیاسی این هفته نماز با اشاره به مناسبتهای هفته بیان کرد: حمله موشکی سپاه در دوشنبه گذشته به مقرّ تروریستها در سوریه به انتقام شهدای مظلوم اهواز اقدام به موقعی بود که برای دشمنان بسیار غافلگیر کننده بود.

وی گفت: اولا آب سردی بود بر جگرهای گداخته و قلبهای سوخته از شهادت عزیزان مظلومی که بی هیچ ‌گناهی به رگبار بسته شدند.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: این امر تودهنی ارزشمندی به ایادی پشت صحنه این جریان همچون آل سعود و قدرت نمایی در مقابل آمریکا و اسراییل بود.

حجت الاسلام قابل عنوان کرد: برای این افتخار باید به سپاه دست مریزاد گفت و شایسته است. آنقدر ارزشمند است که دشمن هم نمی تواند از تحسین خودداری کند. بطوریکه یک مقام ارشد اسراییلی می گوید من در مقابل کسی که ایران را مجهز به این موشکها کرده می ایستم. پس باید افتخار کرد به عزیزانی که اینچنین برای کشورشان افتخار می آفرینند.

وی افزود: مناسبت دوم مانور عظیم بسیجیان عاشورایی در سراسر کشور و استان بود و سخنان فرمانده کل قوا به دشمنان و همه کسانی که برای استکبار خدمت می کنند پیام بسیار ارزشمندی بود و تکلیف را مشخص کرد. نگاه دنیا و امید ایران به شما جوانان است. این امانت بزرگ بردوش شما باید هدایت شود و به قله اصلی برسد.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد:
برای سرافرازی میهن اسلامی نیروهای مختلفی خدمت می کنند که در صف این مجاهدان، عزیزان نیروی انتطامی قرار دارند و امروز آغاز هفته نیروی انتطامی می باشد.

حجت الاسلام قابل با اشاره به نقش مقتدرانه و‌پررنگ نیروی انتظامی در جامعه اضافه کرد: آیا این نیروی انتظامی با نیروی قبل انقلاب قابل مقایسه است. نیروی انتظامی ۱۳ هزار شهید تقدیم ساحت انقلاب کرده و در صحنه های مختلف در مقابل ضد انقلاب و در مرزها مقابل قاچاقچیان ایستاده اند و هر کجا انقلاب به این نیرویمقتدر و ولایتمدار نیاز داشته حضور داشته اند.

وی اضافه کرد: حضور پلیس در مراسمات و شلوغی ها و در ترافیک های جاده ای همیشه مشهود بوده و از جان و مال و ناموس مردم دفاع می کنند و اینها جزو همان برکات انقلاب است و نظام اسلامی باید به این ارگان افتخار کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به رسالت اهل قلم بیان کرد: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. شما اهل قلم باید برکات نظام را برای مردم و دیگران تشریح کنید تا همه بدانند انقلاب چه برکاتی مادی و معنوی برای مردم به بار آورده است.

حجت الاسلام قابل مطرح کرد: مناسبت دیگر، سالروز عزیمت امام از عراق به مرز کویت و جلوگیری کویتیها از ورود امام بود و حرکت توفنده انقلاب از چنین روزی آغاز شد که کویتی ها لیاقت پذیرایی امام را نداشتنند و امام عازم پاریس شد.

وی خاطرنشان کرد: مناسبت بعدی شهادت سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی است که چهل سال در راه انقلاب مبارزه کرد. وی از قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب به دنبال شهادت می دوید و سرانجام در مسیر دفاع از حرم اهل بیت به شهادت رسید.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: مناسبت بعدی سالروز بمباران شیمیایی شهر سومار توسط رژیم بعث که منجربه شهادت و زخمی شدن ۸۶۰ تن از هموطنان ما در سال ۶۶ شد و سازمان ملل هیچ یک از این نسل کشی ها را ندید و امروز هم حربه حقوق بشرش برای ملتهای مظلوم است.

حجت الاسلام قابل گفت: مناسبت بعدی وضعیتی که اهل دنیا در حساب دلار دیدند. تلاش کنیم که محصولی که به دست میاوریم سودش بهشت باشد. اما بعضی ها نمی دانند که محصولشان خسران است.
این امر عللی دارد عوامل زیادی دست داشت. موشکهای سپاه در سوریه موشکهای حزب اله در یمن و برخی مسایل دیگر این وضعیت را به اینجا رساند.

وی افزود: انتظار ما این است با توجه به کاهش قیمت دلار، حالا مسوولان سعی کنند قیمتهایی که بیهوده افزایش یافت را کنترل کنند و به قیمت سابق بازگردد. پیام این ایام این بود کسانی که در این دوران به عناوین مختلف احتکار کردند اینها امتحان بوده و دنیا محلی برای تجارت اخرت است.

در پایان وی با اشاره به شهادت حضرت سجاد، پی را پیام اور کربلا دانیته و گفت: اگر حضرت زینب و امام سجاد پیام عاشورا را منتقل نمیکردند هرگز نمیتوانستیم به معانی واقعی قیام امام حسین دست یابیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها