خبرهای داغ:
معاون امور عمرانی استانداری قزوین:

جمعیت سالمند کشور تا ۲۵ سال آینده، ۳ برابر می شود

فرخزاد گفت: جمعیت کشور رو به سمت سالمندی است و تا 25 سال آینده جمعیت سالمندان 3 برابر میزان فعلی می شود که تمهیدات مناسبی را می طلبد.
کد خبر: ۹۰۶۴۲۷۳
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در آئین بازدید از مرکز سالمندان و نشست با مسوولان استانی بیان کرد: جمعیت کشور رو به سمت سالمندی است و تا 25 سال آینده جمعیت سالمندان 3 برابر میزان فعلی می شود که تمهیدات مناسبی را می طلبد. 
 
وی گفت: در راستای حمایت از  سالمندان یکی از اقدامات خوبی که انجام شده مناسب سازی اماکن شهری و مسکونی، ایجاد فضاهای شهری برای، بهبود دسترسی سالمندان و معلولان به تمام نقاط شهر، از اقدامات اجرایی استان می باشد.
 
معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: توجه به مراکز حمایتی در شرایط اقتصادی فعلی در سطح استانی و کشور امری ضروری است از همین رو احداث فضاهای سبز برای سالمندان در پارک ها به عنوان خانه مهر باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
فرخزاد عنوان کرد: اموال تملیکی استان ظرفیتی است که می‌تواند جهت خدمت‌رسانی به سالمندان در بخش روستایی با آسیب‌پذیری بالا و توجه کم مورد استفاده قرار ‌گیرد.
 
وی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردم نهاد در این زمینه نیز باید اقداماتی انجام شود که برپایی همایش‌های بزرگ استانی یا ملی در راستای تقدیر از انجمن‌های حامی سالمندان راهکار خوبی است که به ترغیب مردم و جذب حامی خیر کمک می‌کند.
 
معاون امور عمرانی استاندار ضمن اشاره به ارایه تجهیزات ورزشی به روستاها خاطرنشان کرد: ایجاد فضاهای ورزشی در پارک‌ها و نیز سالن‌های ورزشی در شهر ها و روستا از برنامه‌های مورد نیاز ی است که در این راستا 100 ست ورزشی در روستاها توزیع شده است.
 
 
 
سالمندان نیاز به حمایت و توانلخشی دارند
 
در ادامه مریم بیدخام مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین نیز در این نشست بیان کرد: با توجه به این که درصد بالایی از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می دهند مسوولان امر باید نسبت به شیوه های مطلوب نگهداری از سالمندان برنامه‌ریزی کارشناسانه داشته باشند.
 
وی گفت: با توجه به این که تامین بسیاری از کالاها با توجه به نوسانات ارزی و افزایش تورم دشوار شده، تهیه دارو، پوشاک و دیگر نیازهای سالمندان نیز تحت تاثیر این امر قرار دارد و در راستای رفع این معضل، با استفاده از رایزنی با سازمان ها و دستگاه‌های مرتبط از حمایت‌های آنها بهره می‌بریم.
 
بیدخام عنوان کرد: تعدادی مراکز روزانه و شبانه‌روزی در قزوین تحت نظر سازمان بهزیستی به نگهداری از سالمندان می‌پردازند که فعالیت و اقداماتی که مددکاران در این مراکز ارائه می‌دهند، اجر و ثوابی را داراست که با هیچ دستمزد دیگرد قابل مقایسه نیست.
 
وی افزود: سالمندان با توجه به اینکه در سنی حساس قرار گرفته اند نیاز به حمایت از سوی اطرافیان و همچنین توانبخشی دارند که سازمان بهزیستی و اداره کل بهزیستی استان خدمات مختلفی در زمینه درمانی، مشاوره ای و دیگر ابعاد به خوبی ارایه می دهد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها