خبرهای داغ:
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح با نگاه مسوولانه در جامعه حضور دارند/ بعد انسانی افراد باید تقویت شود

مهرانفر گفت: امروز وظیفه ما این است که به همه چیز نگاه مسوولانه داشته باشیم که در این صورت می توانیم بگوییم بعد انسانی ما زنده است. نیروهای مسلح امروز با همین دید در حرکت است و در راس آن ولایی بودن، مردمی بودن، انضباط درونی، اقتدار بیرونی شاخصه های نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۹۰۶۴۱۰۴
|
۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین مراسم تکریم رحیم یونسی زرینی و معارفه جعفر خوشه چین ملکی به عنوان دادستان نظامی استان قزوین با حضور مسوولان نظامی و انتظامی استان در کوی شهید صفوی قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد.
دارابیان رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین بیان فرصت خدمت به نیروهای مسلح زودگذر است و انچه مهم است زمانیکه توفیق خدمت پیدا کردیم و براساس عهدی که بستیم
این آمدن و رفتن ها تداعی این است که هر آمدنی رفتنی دارد و نباید دلبسته به چیزی شد.
وی گفت: یونسی قریب یک دهه در استان خدمتگزار مردم و نیروهای مسلح و نیز دارای سجایای اخلاقی خوبی بود. برای هردو بزرگوار آرزوی موفقیت داریم و امیدواریم که وفاق و همدلی همچنان وجود داشته باشد.
در ادامه مهرانفر معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان نیروهای مسلح بیان کرد: در زندگی روزمره با دو واژه حق و تکلیف مواجهیم. حق به معنای سهم قسمت اسلام و غیره است و در اصطلاح امتیازی است که فرد به دست می آورد و دیگران باید به آن احترام بگذارند.
وی گفت: مسوولیتی که فرد در مقابل صاحب حق ملزم به رعایت ان می باشد. ما نمی توانیم به کسی فقط تکلیف را ملزم کنیم چرا که هر فردی هم حق دارد و هم تکلیف و فقط خداوند محق مطلق است.
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان نیروهای مسلح اظهار کرد: بعضی از ارزش هایی که در اسلام تاکید شده باید مدنظر قرار دهیم که اگر این ارزش ها را پاس بداریم مطمئنا جامعه ای سعادتمند خواهیم داشت. بالاترین ارزش ها، دین است. اگر اعمال و افعال ما بر محور دین باشد جامعه دچار مشکل نخواهد شد. هم در احکام شرعی و هم در قوانین اهانت به دین جرمی سنگین است.
مهرانفر عنوان کرد: ارزش دوم جان انسانها است. احدی حق ندارد به جان انسانها تعدی داشته باشد و هر کس قتلی مرتکب شود مجازاتی سنگین است و آبروی انسانها بعنوان ارزش سوم بسیار مهم است و هیچ کس حق ندارد که در هیچ شرایطی هتک حرمت کند.
وی افزود: اگر این اصول رعایت شود سه محصول کلیدی به دست می آید که اولین محصول ثبات و ارامش خواهد بود. هیچ شخصی از هرج و مرج و بی ثباتی خوشش نمی آید.
دومین محصول امنیت است. امنیت در سلسله نیازهای زیستی انسان مرتبه ای بسیار بالا دارد و ضروری ترین نیاز انسان است و همه فعالیت های انسان در گروه امنیت است و مردم نمی توانند به کسب و کار بپردازند و یکی از افتخارات نیروهای مسلح همین ایجاد امنیت در جامعه است.
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان نیروهای مسلح تصریح کرد: سومین محصول حفظ ارزشها، عدالت است. اگر این ارزشهای اسلامی پاس داشته شود عدالت بوجود می آید. عدالت یعنی آن چیزی که تمام حق جویان آرزوی آن را دارند و در واقع عدالت نفی ظلم و ستم است. برای اینکه دارای عدالت و امنیت باشیم باید به گونه ای عمل کنیم که عدالت رعایت شود.
مهرانفر اضافه کرد: وظیفه ما در این زمینه این است که بعد انسانی افراد جامعه را تقویت کنیم و زنده بودن انسانها به بعد انسانی آنهاست. شاخصه انسانی که بعد انسانی دارد این است که حرکت انسان باید به سوی خداوند باشد و دیگران را هم به سوی خداوند حرکت دهد. طبق فرمایش خداوند در قرآن انسان ها همه در خسران هستند.
وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ما این است که به همه چیز نگاه مسوولانه داشته باشیم که در این صورت می توانیم بگوییم بعد انسانی ما زنده است. نیروهای مسلح امروز با همین دید در حرکت است و در راس آن ولایی بودن، مردمی بودن، انضباط درونی، اقتدار بیرونی شاخصه های نیروهای مسلح است.
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان نیروهای مسلح اضافه کرد: امروز اگر دشمن تلاش در جهت جنگ اقتصادی دارد به دلیل ناامیدی در جنگ نظامی است و این امر به دلیل هوشیاری و اقتدار نیروهای مسلح است.
مهرانفر عنوان کرد: به دلیل اهمیت نیروهای مسلح، قانون اساسی برای رسیدگی به تخلفات این حوزه مرجع قضایی پیش بینی کرده که هدف این سازمان مقابله با جرایم به منظور ایجاد امنیت بین مردم و تقویت سلسله مراتب فرماندهی و بهبود اجرای عدالت و بهبود و تقویت در مسیر پیشگیری می باشد.
وی افزود: نیروهای مسلح از افراد خدوم، پاک و زحمتکش و سالمترین افراد از بین اقشار جامعه هستند و آمار جرایم آنها نسبت به سایر اقشار بسیار پایین است. وظیفه حفظ و تامین امنیت و پاسداری از انقلاب و دستاوردها از وظایف نیروهای مسلح است.
معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت نیروهای مسلح، وجود یک جرم را هم در نیروهای مسلح برنمی تابیم و چشم انداز ما این است با تلاش فرماندهان و نیروهای مسلح، در این حوزه حتی یک جرم هم وجود نداشته باشد.
مهرانفر افزود: ما معتقد به قانونمداری و استقلال قضایی و عدالت هستیم، معتقدیم نیروهای مسلح در انجام وظایف باید پاک باشند و این وظایف نیروهای مسلح می طلبد که الگوی مردم باشند.
وی گفت: وظیفه سازمان قضایی نیروهای مسلح صیانت از نیروهای مسلح و حفظ پاکی و سلامت آنهاست که با تدابیر هدایت های رهبرمعظم انقلاب و برنامه های موجود این مهم تا حد زیادی به منصه ظهور رسیده است.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها