خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین خبر داد:

برگزاری سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین از برپایی سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در قزوین خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه ای ابوذر در محل سازمان بسیج رسانه استان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۳۱
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

محمد کشاورز مسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، اظهار کرد : سومین جشنواره رسانه ای ابوذر در 8 محور "مقاومت و دفاع مقدس"، "مسائل صنفی خبرنگاران"، "بصیرت و دشمن‌شناسی"، "اقتصاد مقاومتی" ، "حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی"، "مبارزه با آسیب‌های اجتماعی"، "خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی" و " بخش ویژه استانی : اجلاسیه شهدا" در استان برگزار می شود.
کشاورز افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را در قالب‌های "تیتر"، "خبر"، "مصاحبه"، "عکس"، "یادداشت و مقاله"،" گزارش"، " کاریکاتور"، "موشن‌گرافی" که در فاصله زمانی آذر 96 تا 25 آبان 97 در یکی از نشریات سراسری ، نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه خبری منتشر شده باشد، به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. برگزیدگان برخی از بخش‌های این جشنواره به مرحله کشوری راه خواهند یافت.
کشاورز شناسایی و توانمندسازی خبرنگاران، تقویت روحیه خودباوری، ایجاد فرصت نقش آفرینی برای خبرنگاران بسیجی دغدغه مند ،تولید محتوا با موضوعات جشنواره، ایجاد هم‌افزایی و ارتباط بیشتر فعالان رسانه ، توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی و همچنین جریان سازی رسانه ای برای ارائه راهکارها و حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی را از اهداف برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر اعلام کرد.
وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی جشنواره رسانه ای ابوذر در محل سازمان بسیج رسانه استان راه اندازی شده است و هیئت داوران با همکاری سازمان بسیج رسانه استان گیلان از اساتید دانشکده خبر این استان انتخاب شده اند .
کشاورز در رابطه با ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره عنوان کرد: کلیه اصحاب رسانه می توانند در جشنواره شرکت کنند و هر متقاضی تنها می تواند در دو بخش و در هر بخش سه اثر را ارائه دهد و در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد نمود.
وی در ادامه گفت : آثاری پذیرفته می شود که نام صاحب اثر در آن قید شده باشد و در صورت عدم درج نام صاحب اثر و یا نام مستعار، باید توسط مدیر مسئول مهر و امضاء شده باشد. همچنین مطالب مربوط به بولتن های داخلی دستگاه های اجرایی امکان شرکت در جشنواره را ندارند.
این مسئول سپس با بیان ویژگی های آثار مورد قبول گفت : صاحبان آثار مکتوب باید اثر خود را ترجیحا در قالبpdf و یا عکس شفاف و واضح ارسال نمایند و در صورت عدم خوانا بودن ، دبیرخانه اجازه حذف اثر را دارد . صاحبان آثار منتشر شده در خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز باید لینک اثر خود را دربخش آثار ، به دبیرخانه ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه مسئولیت پاسخگوئی به هرگونه ادعای افراد حقیقی یا حقوقی در زمینه مالکیت اثر ارائه شده ، بعهده متقاضی است، تاکید کرد : دبیرخانه در قبال دعاوی مذکور هیچ گونه مسئولیتی نخواهد داشت. تصمیم گیری در خصوص مسائل پیش بینی نشده و تفسیر ابهامات احتمالی، صرفا به عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود و انجام تصمیمات اتخاذ شده، برای متقاضی لازم الاجرا است و در غیر اینصورت، ثبت نام و شرکت در جشنواره "کان
لم یکن" تلقی خواهد شد.
کشاورز بیان کرد: علاقه مندان باید آثار خود را از طریق آدرس اینترنتی basijmedia.ir به دبیرخانه جشنواره در سازمان بسیج رسانه ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن: 02833785100 تماس و یا به آدرس دبیرخانه : قزوین ، شهرک کوثر ، خ.اندیشه ، نبش خ.ابوذر جنوبی ، پ 9، سازمان بسیج رسانه استان قزوین مراجعه نمایند.
وی خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را تا 25 آبان ماه سال جاری از طریق آدرس اینترنتی جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.
کشاورز در پایان یادآور شد: سازمان بسیج رسانه استان قزوین امسال برای سومین بار جشنواره رسانه ای ابوذر را برگزار خواهد کرد و در تلاش هستیم در تعامل با دستگاههای فرهنگی و هم اندیشی با صاحبان فکر واندیشه به صورت مطلوب مجری این رویداد بزرگ فرهنگی- رسانه ای استان باشیم.
کشاورز خاطرنشان کرد: جشنوار ابوذر متعلق به فرد، گروه، حزب و جناح خاصی نیست و به افراد تلاشگر و مطالبه گر در عرصه رسانه تعلق دارد که همچون ابوذر حق طلبانه و مطالبه گرانه عمل می کنند.
رئیس سازمان بسیج رسانه قزوین افزود: با توجه به ظرفیت بالای رسانه ای استان و درخشش خبرنگاران در جشنواره های ملی و منطقه ای در حوزه های گزارش، عکس، خبر و تیتر، انتظار داریم اصحاب رسانه استان عزم خود رابرای نشان دادن توانمندی های خود در قالب جشنواره رسانه ای ابوذر نیز جزم کنند.
وی در پایان گفت: جشنواره رسانه ای ابوذراز نظر محتوایی، فرهنگی و منطقه ای حاوی پیام همدلی، همراهی، همگرایی و همفکری برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان است که امیدواریم با تلاش اصحاب رسانه بتوانیم پیام رسان خوبی در سطح کشور باشیم.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها