خبرهای داغ:
رییس بازرسی کاراداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان:

بیشترین عامل حوادث کار دراستان قزوین سقوط از ارتفاع است

رییس بازرسی کاراداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: سقوط از ارتفاع و لغزیدن در کارگاه‌ها با 46 درصد بیشترین عامل حوادث ناشی از کار در قزوین است.
کد خبر: ۹۰۶۰۳۶۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد علیخانی با بیان اینکه حوادث ناشی از کارسقوط در 6 ماه سالجاری افزایش یافته است، افزود: همین عامل در مدت مشابه سال گذشته 38 درصد از عوامل حادثه ساز را به خود اختصاص داده بود.
وی با اشاره به سایر علت های حوادث ناشی از کار در قزوین گفت:گیر کردن لای دستگاه و ماشین آلات، سوختگی و برق گرفتی،برخورد ماشین آلات و... از جمله دیگر عوامل حوادث کار در کارگاه ها هستند.
رییس بازرسی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به چرایی علت وقوع حوادث اضافه کرد: نظارت نکردن کارفرمایان بر کارگاه ها و رعایت نشدن اصول ایمنی توسط کارگران با 45 درصد، بی احتیاطی کارگران با 30 درصد و شرایط نا ایمن کارگاهی با 25 درصد به ترتیب مهمترین علت های وقوع حوادث کار بوده اند.
وی با تاکید بر نقش آموزش کارگر و کارفرما در این زمینه گفت: در سالجاری 2 دوره آموزش کارفرمایی، سه دوره آموزش کارگری و 2 دوره آموزش مسئولان ایمنی که همان نمایندگان کارفرمایان برای رعایت مقررات ایمنی هستند برگزار شد.
محمدعلیخانی با بیان اینکه خوشبختانه در نیمه نخست سالجاری آمار فوتی های حوادث کار کاهش یافته است افزود: میزان کارگران فوتی 6 ماهه سال گذشته 10 مورد بود که امسال این رقم به 9 کشته رسیده است که نشانگر کاهش 10 درصدی است.
رییس بازرسی کاراداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: از نظر شدت حوادث،حوزه ساختمان با پنج مورد بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال گذشته با افزایش 2 نفر فوتی متاسفانه در این بخش افزایش داشته ایم.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به شکل مستمر از کارگاه های مشمول قانون کار توسط بازرسان کاراین اداره کل بازدید و بازرسی می شود و اگراصول و مقررات ایمنی کار در آنها رعایت نشده باشد با اخطار به کارفرما برای رفع نواقص ایمنی اقدام خواهد شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها