خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین

شعار امسال آموزش و پرورش استان تحول بنیادی، نشاط علمی، تعالی تربیتی

قاسمی گفت: ۴۰ درصد کلاسهای ما هوشمند بوده و شعار امسال تحول بنیادی، نشاط علمی، تعالی تربیتی می باشد و امسال در خلال تدریس در مدارس، هیچ مدرسه ابتدایی، هیچ آزمون علمی و کتاب های کمک آموزشی و غیره وجود نخواهد داشت لذا با این شعار سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۴۵۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ظهر امروز نشست مشترک خبری با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و سالار قاسمی مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین برگزار شد.
 
مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین در این نشست ضمن اشاره به آغاز سال تخصیلی جدید بیان کرد: در آستانه آغاز سال تحصیلی قرار داریم و برنامه های مختلفی برای سال جدید در حوزه های مختلف تبیین شده است اما مقدمات آغاز سال تحصیلی و بسترسازی آن از بهمن ماه سال قبل شروع شده و برنامه ریزی برای طرح پروژه مهر که ۶ زیر کمیته دارد در حین برقراری مدارس انجام شده و تا امروز نیز ادامه دارد.
 
وی بااشاره به مانور بازگشایی مدارس  گفت: ۱۹ شهریور ماه مانور بازگشایی مدارس اجرا شد که عملا در این روز تمام دبیران در مدارس حاضر شدند و برای مهرماه و سال تحصیلی جدید برنامه ریزی کرده و در واقع این روز زمینه ای برای بازبینی و رفع نواقص در مدارس می باشد.
 
مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین عنوان کرد: جشن شکوفه ها امسال نیز همچون سال های گذشته یکروز پیش از بازگشایی مدارس یعنی در روز ۳۱ شهریورماه برگزار می شود. 
 
قاسمی عنوان کرد: در راستای عدالت اجتماعی ۲۳۷ مدرسه ابتدایی در روستاهای استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ مدرسه در دوره ابتدایی تک دانش آموز و در دوره راهنمایی ۲۱۴ کلاس وجود دارد که با دو تا ده نفر دانش آموز اداره می شوند و ۲۵ درصد جمعیت دانش آموزان استان، روستایی هستند و این امر هزینه زیادی برای سازمان آموزش و پرورش در بر دارد.
 
وی تصریح کرد: ۵۵ مدرسه شبانه روزی در استان وجود دارد که در دوره ابتدایی ۱۲۱ هزار و ۵۹۶ نفر و در دوره متوسطه اول از ۵۱ هزار و ۶۹۳ نفر به ۵۳ هزار نفر رسیده است.
 
مدیرکل آموزش و‌ پرورش استان قزوین اضافه کرد: در حوزه فنی حرفه ای نیز با توجه به مشاوره های زیادی که با دانش آموزان و اولیا جهت ورود دانش آموزان به رشته های فنی انجام شد جمعیت دانش آموزی از یازده هزار نفر به ۱۷ هزار نفر افزایش یافته است.
 
وی ادامه داد: از نظر پوشش دانش آموزی در حوزه ابتدایی قریب به ۹۹ ممیز ۲۳ درصد، در متوسطه اول ۹۶ممیز ۲۵ درصد و در متوسطه دوم به ۸۶ درصد دانش آموز مشغول امر تحصیل می باشند.
 
قاسمی ضمن اشاره به پایه اولی ها بیان کرد: امسال ۲۰ هزار و ۷۴۷ نفر ورودی در پایه اول ابتدایی وجود دارد و ورودی پایه هفتم ۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر و ورودی پایه دهم ۱۵ هزار ۶۷۱ نفر خواهد بود.
 
وی افزود: ۴۰ درصد کلاسهای ما هوشمند بوده و شعار امسال تحول بنیادی، نشاط علمی، تعالی تربیتی می باشد و امسال در خلال تدریس در مدارس، هیچ مدرسه ابتدایی، هیچ آزمون علمی و کتاب های کمک آموزشی و غیره وجود نخواهد داشت  لذا با این شعار سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: خروجی حذف آزمون ها و کتابهای کمک درسی باید مهارت زندگی باشد باید هرچه میتوانیم از محتوا کم کرده و به فراگیری مهارت زندگی اضافه شود و این روند از ابتدایی تا متوسطه دوم ادامه داشته باشد.
 
قاسمی اظهار کرد: ۱۶۴ برنامه جدید به مدارس ابلاغ شده که بخشی از آن مربوط به مراکز پیش دبستانی می باشد. امسال بعنوان پایلوت پوشش ۱۰۰ درصدی در کشور می باشیم. هرچه پوشش این حوزه بیشتر باشد آموزش ابتدایی افزایش خواهد داشت و همه نوآموزان چهار و پنج سال تمام جذب این مراکز شده و در حال حاضر از نظر پوشش پیش دبستانی در وضعیت خوبی هستیم.
 
وی ضمن اشاره به مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: دو برنامه حمایتی برای مدارس غیردولتی وجود دارد که شامل انتقال نیروی رسمی از طرف آموزش و‌ پرورش به ابن مراکز و نیز خرید خدمات می باشد یعنی ما دانش آموز را به این فضاها معرفی می کنیم. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: شروع سال تحصیلی جدید ۳۷۹ نیرو بازنشسته شدند و در مجموع ۴۱۰ نفر خروجی داشتیم. 
در تیرماه امسال با اجرای آزمون استخدام پیمانی ۶۰۱ نفر پذیرش داشتیم و ۸۴۴ نفر نیز در دانشگاه شهید رجایی درحال آموزش می باشند و جمعا مشکل خاصی در رمینه نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان وجود ندارد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها