خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه تاکستان :

ایثار، ایستادگی و مقاومت راز ماندگاری کربلا است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان تاکستان گفت: جامعیت کربلا را باید در نظر داشته باشیم، چرا که این واقعه هم اعتقادات را درست کرد هم معاد داشت هم کرامت هم ذکر داشت و هم هدایت، از این رو یک بعدی نبود.
کد خبر: ۹۰۵۸۲۱۹
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، ششمین روز از ماه محرم عزاداران سید سالار شهیدان در حسینیه سپاه ناحیه تاکستان که با سخنرانی حجته السلام رضا صادقی ،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع) شهرستان تاکستان برگزار شد.
حجت السلام صادقی با اشاره به آیات و رویات که در مورد گریه کردن آمده است به شبهات و کنایه هایی که امروز بر شیعه و دوستاران اهل بیت وارد می شود پاسخ داد.
وی با اشاره به حدیث امیر المومنین علی (ع) ،که گریه از ترس خدا دل را نورانی و از خو گرفتن به گناه مصونیت می بخش اظهار کرد: .گریه بر ابا عبدا... الحسین (ع) نیز باعث بخشش گناهان می شود.
این مسئول ابراز کرد: هنری لامنس مسیحی که اقانیم ثلاثه دارند (پدر پسر،روح القدس )می گوید: رسول خدا (ص) و علی (ع) و حسین اقانیم ثلاثه شیعه هستند، پیامبر اکرم اشکار کننده وحی و علی توضیح کننده وحی و حسین مجری وحی بود
صادقی با بررسی علل ماندگاری واقعه کربلا تشریح کرد: خواست و اراده خدا این بود که واقعه کربلا و نهضت حسینی جاودانه بماند و مسئله بعدی اخلاص صدرصد حرکت امام حسین (ع) مبی باشد، چون خالص برای خدا بود و غیر خدایی در آن راه نداشت ماندگار ماند و اگر در هر زمان هر حرکتی برای رضای خدا و با اخلاص کامل انجام بگیرد حتما ماندگار خواهد شد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان تاکستان گفت: جامعیت کربلا را نیز باید در نظر داشته باشیم، چرا که این واقعه هم اعتقادات را درست کرد هم معاد داشت هم کرامت هم ذکر داشت و هم هدایت، از این رو یک بعدی نبود.
وی مطرح کرد: عناصر موجود در حادثه کربلا را نباید فراموش کنیم، ابی عبدا... شمس است، عباس قمر آن و اصحاب نجوم این آسمان . اصحاب امام حسین هر که به تنهایی یک خورشیدند ولی در کنار شمس وجود ابی عبدا... قرار می گیرند بی فروق می شوند و مانند نجوم در سرزمین کربلا نورافشانی می کنند.
حجت الاسلام صادقی یادآور شد: بازگویی سینه به سینه واقعا کربلا هم بسیار مهم است، توجه عموم به این حادثه آن را زنده نگه داشته است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان تاکستان خاطر نشان کرد: امروز باید در مقابل کسانی که می خواهند نهضت سرخ حسینی را کم رنگ کنند و این نهضت تاریخی را محو کنند، ایستاد؛ بازگویی رخ داد کربلا و ایستادگی و مقاومت ابا عبدا...الحسین درس بزرگ و پیشرفت و تعالی است و این باعث ماندگاری کربلا شده است.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها