خبرهای داغ:

باغستان پر!

قزوین پس از اینکه طعم توسعه را چشید با نابود کردن کمربند سبز باغستان تعدیل در آب و هوای خویش را سبب گردید و عدم محافظت از محیط زیست سبب شد که ریزگرد ها را با منشا درونی تجربه کند.
کد خبر: ۹۰۵۷۲۴۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷

خبرگزاری بسیج  قزوین: قزوین پس از اینکه طعم توسعه را چشید با نابود کردن کمربند سبز باغستان تعدیل در آب و هوای خویش را سبب گردید و عدم محافظت از محیط زیست سبب شد که ریزگرد ها را با منشا درونی تجربه کند.
برخی از رسانه های استانی در ابتدا سعی داشتند که شورای شهر و شهرداری را مبرا و سپاه را مسئول تخریب معرفی کنند.
اما شورای شهر، شهرداری سکوت کردند و دلایل نابودی باغستان را بیان نمی کنند. بخشی از خشک شدن باغستان مربوط به سودجویی و تغییر کاربری می باشد، این موضوع با قطع درختان در چند مرحله و واکنش دوستداران محیط زیست مواجه گردید اما نتوانستند از ادامه این روند جلوگیری کنند.
از طرفی توسعه شهری و صنایع سبب افزایش چند برابری مصرف آب و منابع ذخیره آبی در زیر سطحی و سطحی گردید که اولویت اول برای آب شرب لحاظ شد، حجم عظیمی از باغستان محروم از آبیاری گردید و مدیران استانی نتوانستند آنها را با آبیاری نوین سازماندهی کنند.
از طرفی با رانت های اطلاعاتی، در نهادهای تصمیم ساز خرید و فروش در محدوده باغستان شدت گرفت و آسیب جدی به کمر بند سبز شهر وارد گردید.
بخشی از این توسعه با ایجاد جاده کمربندی، انحرافی و ساخت پل های بتونی ادامه یافت که مناقشه اصلی شهروندان و دوستداران محیط زیست است.
باغستان در حال نابودیست و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم شعارهای زیبا و رمانتیک سر می دهند اما در حقیقت کاری از پیش نمی توانند ببرند. 
استاندار،فرماندار ،محیط زیست، شورای شهر و شهر داری هم در این خصوص با سکوت معنا دار خود این حوادث را رقم زده اند.
کلاغ پر و باغستان پر در اذهان دوستداران محیط زیست خواهد ماند.
البته شهرداری در خصوص وام دریافتی از بانک شهر که بهره میلیاردی ماهانه پرداخت می کند هم شفاف سازی کند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار