خبرهای داغ:
مراسم سوگواری و عزاداری سالار شهیدان:

تیپ 82 صاحب الامر (عج) به سوگ اباعبدالله(ع) نشست

مراسم سوگواری و عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در تیپ 82 صاحب الامر (عج) با حضور رزمندگان در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد .
کد خبر: ۹۰۵۶۳۸۵
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در اولین روز از ماه محرم ، حجت الاسلام حیدری با اشاره به سبک زندگی امام حسین (ع) به موضوع عفو وگذشت در زندگی امام حسین (ع) اشاره کرد و بیان داشت : عفو وگذشت یکی از صفات الهی است ، این صفت در زندگی انبیاء الهی و در زندگی امام حسین (ع) موج می زند به طوری که در میدان جنگ و کربلا نسبت به دشمنان خود عفو وگذشت داشت که نمونه بارز آن حربن یزیدریاحی با آنکه آب را بر روی امام و یارانش بست و پشیمان شد ، امام حسین (ع) از خطای او گذشت .
وی افزود : عفو وگذشت تاج همه اخلاقهای خوب است ،کسی که اهل عفو وگذشت نباشد اهل کینه است ، در خانواده هایی که گذشت و عفو نباشد همیشه دچار ناآرامی و اختلاف است .
کارشناس مذهبی اتشریح کرد : طبق آیات قرآن انسان های با ایمان کسانی هستند که اهل عفو وگذشت هستند ، اینان فرد معاصی را سرزنش نمی کنند و خطای آنان را برای دیگران بازگو نمی کنند لذا قر آن می فرماید خداوند اجر و پاداش عفو کنندگان را می دهد .
این مبلغ دینی تصریح کرد : همان طوری که انسان در زندگی شخصی خود باید عفو وگذشت داشته باشد اما در مواردی نیز لازم به عفو وگذشت نیست ، این در مواردی است که حق عمومی در میان باشد ، ، کسانی که حقوق جامعه اسلامی را ضایع می کنند باید با آنان برخورد کرد و یا اینکه کسی که اصرار به گناه خود دارد و پشیمان نیست در اینجا هم عفو وگذشت لازم نیست .
وی بیان داشت : کسانی که امروز در جامعه ما غاصبان بیت المال هستند ، کسانی که با احتکار کالاها ، مردم را تحت فشار قرار می دهند و یا کسانی که در فتنه 1388 به کشور خسارت زدند ، نباید اینان را عفو کرد بلکه باید با آنا برخورد جدی شود .
در پایان مراسم نوحه خوانی و سینه زنی با مداحی برادر پاسدار نعمت درویشوند انجام شد .
8001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها