خبرهای داغ:
رئیس دادگستری آبیک خبر داد:

تشکیل پرونده قضایی به ازای هر 4 نفر در آبیک

رئیس دادگستری شهرستان آبیک گفت: هر ساله 25 هزار پرونده در شهرستان آبیک تشکیل می‌شود که با توجه به جمعیت این شهرستان باید گفت که به ازای هر چهار نفر، یک پرونده وجود دارد.
کد خبر: ۹۰۵۵۸۹۹
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سید آیت‌الله بنی هاشمی در همایش معرفی سامانه سجام شهرستان آبیک که در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد، اظهار داشت: جرم و گناه همزاد و همراه بشر بوده که حضرت آدم (ع) نخستین گناه را انجام داد و از فرمان الهی سرپیچی کرد و فرزندانش هم بزرگترین جرم را مرتکب شدند و قابیل برادرش هابیل را کشت.
وی افزود: در دوران‌های مختلف با شدیدترین برخورد شده است اما انسان عبرت نگرفت و درهمه دوران‌ها جرم رخ می‌دهد.
رئیس دادگستری شهرستان آبیک ادامه داد: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، قوانین بسیاری وضع شد و مجازات زیادی هم اِعمال شد اما کسی عبرت نگرفت و عبرت هم گرفته نمی‌شود.
بنی‌هاشمی اضافه کرد: هرچند قوی باشیم و اقتدار داشته باشیم نمی‌توانیم با جرم مبارزه کنیم و دنیا هم نمی‌تواند با جرم مبارزه کند که بهترین راه امنیت، پیشگیری از وقوع جرم است.
وی خاطرنشان کرد: تشکیلات حاکمیتی به این نتیجه رسیده که از وقوع جرم پیشگیری شود چرا که یک فرد زندانی هزینه زیادی را بر دوش بیت‌المال می‌گذارد از سویی خانواده فرد زندانی بی‌سرپرست شده و ممکن است به هزار آسیب ‌اجتماعی مبتلا شود.
این مقام قضایی تصریح کرد: قوه قضائیه علی‌رغم مشکلات و کمبودها سیاست پیشگیری از وقوع جرم را در پیش گرفته که برای تحقق این سیاست، به کمک مردم نیاز دارد.
رئیس دادگستری شهرستان آبیک افزود: کشور را کسی جز خود مردم نمی‌تواند آباد و سالم نگه دارد و هرکس باید در هر کاری که انجام می‌دهد، پلیس و قاضی خودش باشد که در این صورت یا هیچ جرمی رخ نمی‌دهد و یا به ندرت جرمی اتفاق میافتد که برخورد قضایی صورت می‌گیرد.
بنی‌هاشمی ادامه داد: مردم بر مسؤولان و مسؤولان بر مردم حقی دارند و ثبت‌نام مردم در سامانه سجام و ارائه گزارش می‌تواند مسؤولان را در رفع مسائل و مشکلات یاری رساند.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر هدیه الهی است که به دین اسلام و جامعه داده شده و اگر به این فریضه عمل شود تا 80 درصد مشکلات حل می‌شود.
این مسؤول قضایی خاطرنشان کرد: سالانه 25 هزار پرونده در دستگاه قضایی شهرستان آبیک تشکیل می‌شود و با توجه به جمعیت 100 هزار نفری این شهرستان باید گفت که به ازای هر چهار نفر، یک پرونده در دستگاه قضایی تشکیل می‌شود که بیانگر بیمار بودن جامعه و دور شدن افراد از ادب است.
رئیس دادگستری شهرستان آبیک توهین و تهدید را جرایم نخست در این شهرستان ذکر و تصریح کرد: اگر مردم شهرستان آبیک زبان خود را کنترل کنند، بسیاری از کدورت‌ها از بین می‌رود و آمار بسیاری از پرونده‌ها کاهش می‌یابد.
بنی‌هاشمی افزود: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، در جامعه می‌توانیم از نتایج آن بهره‌مند شویم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها