خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خبر داد

ورود 4912 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: تا نیمه شهریور ماه در مجموع 4 هزار و 912 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده که 4 هزار و 55 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات، 514 فقره در بخش قاچاق کالا، 343 مورد هم در بخش بهداشت، دارو و درمان است.
کد خبر: ۹۰۵۵۶۸۳
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱

ورود 4912 فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا حسن‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خوشبختانه در اصناف همدان بازاری‌های خوش انصافی داریم که نه تنها تخلف نمی‌کنند بلکه در خیلی از مواقع ما را یاری می‌کنند، اظهار داشت: تا نیمه شهریور ماه  در مجموع 4 هزار و 912 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شده که 4 هزار و 55 فقره پرونده در بخش کالا و خدمات، 514 فقره در بخش قاچاق کالا، 343 مورد هم در بخش بهداشت، دارو و درمان است.

وی گفت: از این میزان در بخش کالا و خدمات  92.7 درصد، در حوزه قاچاق کالا 104.7 درصد، در بخش بهداشت و دارو و درمان 93 درصد پرونده مختومه شده است و جمع محکومیت‌ها در مجموع بیش از 91 میلیارد ریال است که در حوزه کالا و خدمات 18 میلیارد و 400 میلیون ریال جمع محکومیت‌ها است، در قاچاق کالا 71 میلیارد و 700 میلیون ریال و در حوزه بهداشت و دارو و درمان یک میلیارد و 128 میلیون ریال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان ایکه در حوزه کالا و خدمات و بهداشت بیشترین فراونی تخلفات را در اتحادیه خواروبار فروش‌ها داریم، ابراز داشت: 482 مورد تخلف در خوارو بار فروش‌ها و به ترتیب در نانوایی‌ها، میوه‌فروش‌ها، پوشاک، مرغ و ماهی، آرایشگاه زنانه، قصابی و لوازم بهداشتی داریم که بیشترین تخلفات را داشتند.

وی در رابطه با گشت‌های مشترک تصریح کرد: در مجموع  یک هزار و 997 فقره پرونده توسط گشت‌های مشترک تشکیل شده و 45.5 درصد کل تخلفات کالا و خدمات و بهداشت را خود ما تشکیل دادیم و 11 میلیارد و 171 میلیون ریال محکومیت‌هایی است که گشت‌های سیار صادر کردند.

* فراونی تخلفات در همدان مربوط به عدم درج قیمت است

حسن‌پور در خصوص فراوانی تخلفات گفت: بیشترین تخلفاتی که تشکیل شده عدم درج قیمت است که مهمترین و اساسی‌ترین تخلف در حوزه تنظیم بازار است که بیش از یک هزار و 500 فقره پرونده عدم درج قیمت و 806 مورد گران فروشی بوده است.

وی با بیان اینکه 490 مورد در حوزه تخلفات بهداشتی بر عدم صدور و ارائه فاکتور و کم فروشی بیشترین تخلفات را داشته است، ابراز داشت: در کنار گشت‌های مشترک 774 مورد شاکی خصوصی داشتیم که شهروندان برای احقاق حق به تعزیرات حکومتی مراجعه کردند و درخواست استرداد حقوق از دست رفته خود را دادند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در ادامه بیان داشت: بیشترین صنفی که مورد شکایت واقع شده به ترتیب کابینت، مبلمان، آسانسور و تعمیرات خودرو است که یک میلیارد و 400 میلیون ریال وصول شده است.

وی در خصوص احتکارهای اخیر گفت: از اوایل مرداد ماه در بخش احتکار ورود پیدا کردیم که چهار مورد عنوان تخلفی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته شامل احتکار، عدم اعلام موجودی، اخفا و امتناع از عرضه کالا و عرضه خارج از شبکه است.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: در مجموع 116 پرونده به ارزش بیش از 70 میلیارد ریال تشکیل شده که از این تعداد 24 پرونده مربوط به احتکار، 34 مورد عدم اعلام موجودی، 51 مورد عرضه خارج از شبکه و 106 مورد تاکنون پرونده مختومه شده که بیش از 51 میلیارد هم جمع محکومیت آنها است.

وی ابراز داشت: خوشبختانه در حوزه احتکار ما حتی یک مورد از اصنافی که اطلاعاتشان را ثبت کردند تخلف نداشتیم و تمام اطلاعات انبارها را به صورت مستمر به سازمان صمت ارائه می‌دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در خصوص کالای احتکار شده گفت: بیشترین کالاهایی که در انبارها احتکار شده‌اند شامل حبوبات، برنج، سبوس گندم، شکر، کود شیمیایی، روغن خوراکی و روغن موتور، لوازم خانگی از قبیل یخچال، تلوزیون، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز، آبگرمکن و ... است.

*تشکیل 24 پرونده احتکار در همدان

وی در مورد توزیع کالای احتکار شده در شهرستان‌ها تاکید کرد: در برخی از شهرستان‌ها کالاها را توزیع کردیم در نهاوند برنج، روغن و پودر شوینده داشتیم، در تویسرکان 11 تن شکر بود که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شد، در رزن 8 تن برنج توزیع کردیم همچنین کالایی به مقدار زیاد از جمله لوازم خانگی حدود 5 هزار 700 قوطی روغن موتور در مرکز استان، پودر رختشویی، روغن خوراکی، برنج، شکر و حبوبات که حبوبات 90 تن بود که دستور توزیع همگی صادر شده است.

حسن‌پور بیان کرد: مهمترین پرونده ها در بخش لوازم خانگی، سبوس گندم 360 تن، روغن موتور یک پرونده در شهرستان ملایر بود که به دلیل اهمیت خاصی که داشت به دادگستری ارجاع شده که بیش از 50 میلیارد ریال ارزش آن بوده است.

وی با بیان اینکه اصناف همدان تمایلی به انبار و احتکار کالا ندارند، گفت: اصناف همدان بیشتر نقش واسطه‌گری دارند و در مجموع 30 مورد تخلف در اصناف همدان نشان پاکی صنوف را می‌رساند و از مجموع 40 مورد واحد صنفی متخلف در حوزه احتکار 20 مورد آن براساس گزارشات مردمی و 20 مورد براساس گزارشات بازرسان و مراجع قضایی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان در خصوص تخلف در حوزه پزشکی تاکید کرد: در حوزه پزشکی بیش از 150 واحد متخلف در امور پزشکی وجود دارد و در امور پزشکی دخالت می کردند که طی 6 ماهه گذشته تعطیل شده اند و در این حوزه ما تقریبا حداقل مشکل را داریم.

وی تصریح کرد: از مجموع 24 پرونده احتکار فقط برای 16 پرونده حکم صادر شده و 9 پرونده برائت داشتیم، بزرگ‌ترین پرونده ها مربوط به سوخت و قاچاق سیگار است.

حسن‌پور در پایان ابراز داشت: کل زندانی‌ها در سال 97، 31 مورد  و در سال 96، 11 مورد در کل استان بوده که از این تعداد 32 نفر آزاد شدند و در حال حاضر 12 زندانی در خارج استان داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات