ابراهیمی مطرح کرد

تشدید صادرات غیر رسمی عامل افزایش قیمت گوشت / مشکلی در تامین گوشت قرمز کشور وجود ندارد

عضو کمیسیون کشاورزی، گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل شدت صادرات غیر رسمی به واسطه افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است.
کد خبر: ۹۰۵۵۴۹۱
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تامین نیاز کشور به گوشت قرمز، اظهار داشت: علی‌رغم سرانه مصرف 12 تا 14 کیلوگرمی گوشت قرمز برای هر نفر در کشور، کم تر از میانگین کشورهای پیشرفته گوشت قرمز مصرف می‌کنیم اما از سوی دیگر مصرف سرانه گوشت مرغ کشور بیشتر تر است.

تامین 20 درصد از نیاز کشور به گوشت قرمز از طریق واردات

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدودا 950 تا یک میلیون تن در طول سال در کشور مصرف می‌شود در حالی که تولید کشور حدود 800هزار تن است، گفت: با توجه به شرایط خشک‌سالی و مشکلات موجود در تامین علوفه می‌توان گفت تقریبا نیاز 15تا 20 درصدی به واردات گوشت قرمز در کشور داریم.

تولید یک میلیون تن گوشت قرمز در کشور امکان پذیر است

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخشی از نیاز کشور به گوشت قرمز به صورت گرم و بخشی دیگر به صورت منجمد وارد می‌شود، ادامه داد: اگر هزینه‌های که به منظور واردات گوشت قرمز متحمل می‌شویم در سیستم مدیریت می‌شد تامین یک میلیون تن گوشت قرمز مسئله پیچیده‌ای برای کشور محسوب نمی‌شد هرچند که در بین کشورهای خشک قرار داریم و در تامین علوفه دچار مشکل هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بخشی از واردات گوشت قرمز کشور از حوزه جنوب شرق انجام می‌شود هرچند که باتوجه به مزیت پرورش گوسفند مقداری صادرات گوشت گوسفندی نیز داریم، عنوان کرد: در حوزه گوشت قرمز مشکلی جدی احساس نمی‌شود اما آنچه که در حال حاضر ما را نگران می‌کند قیمت این محصول است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل شدت صادرات غیر رسمی به واسطه افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مشکل در زمینه گوشت قرمز در حال حاضر قیمت آن است نه میزان تولید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار