خبرهای داغ:
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی خبر داد

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اسدآباد

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اسدآباد گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی از مهمترین اهداف ما از ابتدای دور دهم مجلس بود.
کد خبر: ۹۰۵۵۲۱۴
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸

راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در اسدآباداکبر رنجبرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی از مهمترین اهداف ما از ابتدای دور دهم مجلس بود.

وی ضمن تبریک اخذ موافقت با راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی به همشهریان اسدآبادی بیان کرد: بیش از یک سال است بر روی جزئیات این طرح در حال مطالعه هستیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 100 هکتار از مراتع طبیعی در منطقه آهوتپه برای این کار اختصاص پیدا کرده است، افزود: منطقه فوق از مزایای مهمی همچون آب و هوای مناسب و قابلیت راه‌اندازی نیازهای اصلی منطقه ویژه اعم از آب، برق، گاز و ... برخوردار است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران باتجربه به دنبال سرمایه‌گذاری در مناطق این چنینی هستند چراکه سرمایه‌گذاری در اینگونه مناطق معاف از عوارض گمرکی و مالیات است.

رنجبرزاده در ادامه به روند طی شده برای ایجادموافقت ایجاد منطقه آزاداقتصادی در دیار سیدجمال پرداخت و بیان کرد: طرح توجیهی این طرح ابتدا در استان و سپس در سازمان مناطق آزاد ارائه شد که در نهایت موفق به اخذ مجوز لازم برای ایجاد این منطقه مهم شدیم.

وی با بیان اینکه امورات راه‌اندازی این منطقه باید توسط یک شرکت خصوصی انجام شود بیان کرد : مذاکراتی نیز با یک شرکت خصوصی برای این مورد داشته ایم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تمایل همه نمایندگان مجلس برای راه اندازی این منطقه در حوزه انتخابیه آنها اشاره کرد و گفت: هیچ نماینده‌ای نیست که نخواهد طرحی این چنینی را برای شهر خود تصویب نکند.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: اسدآباد به علت نقطه اتصال 3 استان و نزدیکی به مرزهای کردستان و خسروی موقعیت جغرافیایی خوبی برای راه‌اندازی این منطقه را دارا است.

رنجبرزاده در ادامه با اشاره به اینکه لیاقت مردم دیارسیدجمال بیش از این است، بیان کرد: تصویب اینگونه طرح‌ها در دولت لازم است اما با تلاش‌های صورت پذیرفته و برای تلف نشدن وقت توانستیم این مهم را به مجلس منتقل کرده و طرح را در خانه ملت به تصویب برسانیم.

وی در پایان به دو مزیت مهم منطقه ویژه اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال و توسعه صادرات دو قابلیت مهم این منطقه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات