خبرهای داغ:
به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه؛

افتتاح مسجد شهید «دکامی» در کرمانشاه

به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مسجد شهید دکامی در کرمانشاه افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۶۱۵
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مسجد بین راهی شهید دکامی با حضور آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، سردار حزنی مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه افتتاح شد.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه این مسجد اظهار داشت: قرارگاه محرومیت‌زدایی با نیت خالص در حال کمک به مردم به خصوص محرومین است و طی چند سال گذشته در استان کرمانشاه بیش از ۲۵ میلیارد تومان در چندین پروژه از جمله ساخت خانه، راه، آب رسانی، مسجد، جهیزیه و... هزینه کرده است.

وی افزود: ساخت پنج مسجد در استان کرمانشاه به این قرارگاه واگذار شده است که امروز شاهد افتتاح اولین مسجد هستیم و مابقی نیز درحال اجرا است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) خاطرنشان کرد: امروز در جلسه‌ای که با سردار حزنی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه برگزار شد اجرای چندین پروژه با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان مصوب گردید که بزودی شاهد اجرای آنان خواهیم بود.

سردار حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: در کل کشور ۷۸ هزار و ۳۱۶ مسجد وجود دارد، مقام معظم رهبری امر فرمودند که برای هر ۵۰۰ نفر باید یک مسجد ساخته شود و اکنون ما باید ۸۱ هزار و ۵۳۸ مسجد بسازیم تا این امر محقق شود.

وی افزود: پروژه‌های ساخت مساجد تا سال گذشته با رشد خوبی همراه بود اما با توجه به مشکلات مردم، به سمت ساخت خانه و اشتغالزایی رفتیم که در سال جدید مجدد ادامه خواهد داشت.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مساجدی که می‌سازیم در برابر زلزله امتحان خود را پس داده است و بسیار مقاوم هستند، هر جا که کار نگهداری این مساجد دست سپاه نبوده تبدیل به ویرانه شده چرا که بحث نگهداری بسیار مهم است.

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز ضمن تجلیل از قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت: این قرارگاه نگاه ویژه ای به استان کرمانشاه دارد و در موارد مختلف بخصوص زلزله اخیر زحمات زیادی را متقبل شد.

وی ادامه داد: کرمانشاه مستحق کار فرهنگی است و می‌بینم مجموعه سپاه در ساخت مساجد و حسینیه ها بسیار عالی عمل کرده اند و بنده از این عزیزان تشکر می‌کنم.

گفتنی است، در پایان این مراسم چند تن از نیروهای جهادی استان  مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال نظرات