خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

رزمایش اقتدار عاشورایی مایه امید و اقتدار نظام و یأس استکبار است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) ۲ مایه امید و اقتدار برای نظام و یأس و ناامیدی برای کفار و استکبار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۶۱۴
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

رزمایش اقتدار عاشورایی مایه امید و اقتدار نظام و یأس استکبار استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در رزمایش سراسری خدمت رسانی عاشورایی بسیج ناحیه همدان با اشاره به اهداف رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص)2 اظهار کرد: این رزمایش به صورت سراسری در 32 استان کشور به مدت یک ماه برگزار می‌شود.

وی به دلایل نامگذاری این رزمایش با عنوان سپاهیان محمد رسول الله (ص) اشاره و عنوان کرد: فراز و فرودهای فراوانی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس وجود داشت که در ابتدای جنگ فشار نیروهای عراقی در راستای گرفتن قسمت‌های وسیعی از کشور بود و توانستند با آمادگی بالا و حجم نیروهای زیاد به نوار مرزهای ما حمله و قسمت‌هایی از جهوری اسلامی را به تصرف خود درآوردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه در راستای جلوگیری از تصرف بیش از پیش کشور توسط دشمن در جنگ تحملیی، نیروهای جمهوری اسلامی منسجم و نیروهای مردمی تشکیل شد، گفت: ما توانستیم در سال‌های ابتدایی جنگ مانع از پیشروی نیروهای عراقی شویم به طوری که اقدامات نیروهای عراقی در این راستا متوقف شد.

وی با بیان اینکه در ادامه روند کار به دنبال بازپس گیری مناطق اشغال شده و بیرون راندن نیروهای عراقی از وطن بودیم، افزود: با طراحی عملیات‌های مشترکی که بین سپاه، ارتش، نیروی زمینی و ناجا اتفاق افتاد و با انجام عملیات‌های بزرگ و کلاسیک مانند طریق‌القدس، فتح المبین و بیت‌المقدس اقداماتی بزرگی انجام و در سال‌های اول و دوم جنگ قسمت‌های زیادی از مناطق اشغال شده بازپس گیری شد.

سردار مجیدی اضافه کرد: با کسب پیروزهای بزرگ توسط ایران در جنگ تحمیلی کسانی که جنگ را کارگردانی می‌کردند به این نتیجه رسیدند که اگر این روند را ادامه دهد به طور قطع برنده این نبرد ایران خواهد بود بنابراین اقدام به برنامه‌ریزی و بازسازی ارتش عراق کردند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی عراق را مجهز به سلاح و مهمات پیشرفته در صدد ضربه زدن به ایران کردند، یادآور شد: در سال‌های چهارم جنگ ارتش عراق از نظر تجهیزات به قدری پیشرفته شد که وقتی جمهوری اسلامی در مقابل آنها طراحی عملیات کرد، بر این تلاش بودیم که بتوانیم ماشین جنگ عراق را متوقف کنیم و بحث باز پس گیری مناطق اشغال شده نبود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر نقش نیروهای مردمی در عرصه‌های مختلف، به اهمیت این حضور در جبهه‌های جنگ اشاره و عنوان کرد: نیاز به حضور نیروهای مردمی در دفاع مقدس به عنوان یکی از نقش‌های تعیین کننده بسیار مورد اهمیت قرار گرفت تا بتوانیم از استان‌های مختلف حجم بالایی از نیروهای مردمی را به صورت منسجم مشارکت دهیم.

* حضور مردم در عرصه‌های مختلف از عوامل مهم شکست راهبرد دشمنان

وی شهید «حسن صوفی» را از مبدعین طراحی اعزام لشکرهای بزرگ در دفاع مقدس معرفی کرد و بیان داشت: شهید «صوفی» طرحی را به فرمانده سپاه وقت ارائه و اعلام کرد می‌تواند 5 لشگر از مردم همدان را به جبهه‌ها اعزام کند که این سخن در آن مقطع بسیار مهم بود که با همکاری دیگر فرماندهان سپاه عملی و به عنوان الگویی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت و نیروهایی در قالب سپاهیان مهدی(عج) و محمد(ص) سازماندهی و اعزام آغاز شد.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه با حضور گسترده نیروهای مردمی در قالب سپاهیان مهدی(عج) و محمد(ص) به جبهه‌های جنگ، دشمنان دچار ترس و واهمه شدند، گفت: با حضور سپاهیانی از نیروهای بسیجی موفقیت‌های بزرگی حاصل شد که در عملیات والفجر 8 و کربلای 5 شاهد آن بودیم.

وی در همین خصوص با اشاره به نقش حضور نیروهای مردمی در راستای مقابله با دشمنان یادآور شد: از همان زمان استکبار به این نتیجه رسید که اگر مردم ایران در صحنه حاضر و پای کار بیایند هر اقدامی می‌توانند انجام دهند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان حضور مردم در عرصه‌های مختلف را از عوامل مهم شکست راهبرد دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز نتیجه می‌گیریم که اگر بتوانیم از تجارب دفاع مقدس استفاده کنیم و در عرصه‌های مختلف نیروهای مردمی پای کار بیایند به طور قطع در مقابل دشمن موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال تمام توان دشمن در صدد ایجاد فاصله بین مردم و نظام از طریق هجمه اقتصادی است، گفت: در راستای مقابله با این توطئه دشمنان، سپاه تدبیر کرد که با تجربه دفاع مقدس و پای کار آوردن نیروهای مردمی اقدام به برگزاری رزمایشی با حضور 700 هزار بسیجی کرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله(ص) ۲ مایه امید و اقتدار برای نظام و یأس و ناامیدی برای کفار و استکبار خواهد شد، گفت : این رزمایش ابتدا به صورت شهرستانی و سپس به صورت استانی برگزار می‌شود که سهم استان همدان 20هزار نفر است، ضمن اینکه اگر 50 هزار نفر نیز از استان همدان نیرو بخواهند این ظرفیت در استان وجود دارد.

* امروز با دشمن در یک جنگ تمام عیار درگیر هستیم

وی با اشاره به بخش دوم رزمایش که حرکت گروه‌های جهادی بسیج است، افزود: این یک ظرفیت بزرگی است که در کل کشور هرکجا بسیج در قالب نیروهای بسیج سازندگی طراحی، سازماندهی و ورود پیدا کرده خوشبختانه حرکت‌های بسیار زیبایی شکل گرفته است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان تاکید کرد: امروز باید بدانیم که با دشمن در یک جنگ تمام عیار درگیر هستیم و اگر چه صدای توپ و گلوله شنیده نمی‌شود اما در بازار و صرافی ها و .. این جنگ قابل مشاهده است.

وی افزایش نرخ دلار و عدم ثبات در بازار را بیانگر جنگ اقتصادی دانست و یادآور شد: اگر قیمت دلار از 4 هزار تومان به 15 هزار تومان می‌رسد در پشت پرده آن برنامه‌ریزی استکبار است به این معنی که آن کارگردانی که جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل کرد امروز جنگ اقتصادی را کارگردانی می‌کند تا بتواند ضربه خود را وارد کند.

سردار مجیدی تصریح کرد: اگر بتوانیم نیروهای مردمی را سازمان‌دهی کرده و پای کار بیاوریم راهبرد دشمن با شکست همراه می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی بر این است که رزمایش ابتدا به صورت شهرستانی برگزار شده و برنامه اعزام گروه‌های جهادی را داشته باشیم، اضافه کرد: در همایش بزرگ اردوهای جهادی 7 هزار و 14 گروه در سطح کشور و 250 گروه در سطح استان همدان فعال‌شده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات