خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

مدیریت آسیب‌ها، موضوع مهمی که نیاز جامعه است

جعفری گفت: متاسفانه سن بروز آسیب پذیری در جامعه امروزی رو به کاهش است که با مداخله به هنگام می‌توان از صرف هزینه‌های بعدی جلوگیری کرد و این امر می طلبد که مسوولان این حوزه با رویکرد اجتماع محوری در مناطق آسیب‌خیز، دختران آسیب دیده را به این مراکز معرفی نمایند.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۳۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، رضا جعفری در مراسم افتتاحیه مرکز ندای مهر قزوین بیان کرد: امروز شاهد آغاز به ‌کار این مرکز جهت حمایت از دختران‌ خشونت دیده هستیم که این مرکز با هدف متناسب با نیاز جامعه شهری قزوین است.
 
وی گفت: یکی از ویژگی‌های عمده این مراکز، مددکاری فعال است که دامنه فعالیت این مراکز باید افزایش یابد که این امر یکی ازرویکردهای سازمان بهزیستی در بحث موسسه‌زدایی می باشد.
 
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به کاهش نرخ سن آسیب پذیری در جامعه اظهار کرد: متاسفانه سن بروز آسیب پذیری در جامعه امروزی رو به کاهش است که با مداخله به هنگام می‌توان از صرف هزینه‌های بعدی جلوگیری کرد و این امر می طلبد که مسوولان این حوزه با رویکرد اجتماع محوری در مناطق آسیب‌خیز، دختران آسیب دیده را به این مراکز معرفی نمایند.
 
جعفری با تاکید بر روشهای سنتی جامعه در کاهش و کنترل اسیب ها تصریح کرد: بسیاری از امور در جامعه سنتی ما با هزینه کم انجام می‌شد و امروز جامعه باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند و بسیاری از آسیب ها با تلاش‌های خود مردم رفع شود و در همن راستا هدف محوری ما در این مرکز باید با همین تفکر شکل گیرد.
 
وی اضافه کرد: مدیریت آسیب‌ها موضوع مهمی است و توانمندی کشور‌ها با نوع مدیریت و مداخله به هنگام سنجیده می‌شود و بر همین اساس آسیب دیدگان باید جذب جامعه شوند در غیر اینصورت  آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته و موجب بروز مشکلات متعدد در عرصه های  اجتماعی و اقتصادی می شود.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها