خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

افتتاح مرکز حمایت های روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر

وارثی عنوان کرد: بهزیستی استان قزوین با راه اندازی مرکز حمایت های روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر، با هدف ارائه خدمات به دختران در معرض آسیب های اجتماعی برنامه هایی را تدوین کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۴۳۳۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علیرضا وارثی در آئین افتتاح مرکز حمایت های روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر، که با حضور معاون و معصومه مرادیان مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین برگزار شد بیان کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند و نیز با توجه به اهمیت وجود زنان در پرورش فرزندان و انتقال فرهنگ به نسل های آینده، می توان به اهمیت حضور این قشر در جامعه پی برد. 
وی گفت: بنابراین لزوم ایجاد شرایط امن و فرصت های برابر جهت آموزش و رشد و تعالی این قشر، همراه با حفظ کرامت انسانی از اهمیت بالایی  برخوردار است. 
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: وجود تفاوت های فردی، شرایط خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موجب آسیب پذيری بیشتر، در درصدی از جامعه زنان و دختران می شود در حالیکه جامعه به گونه ای دسترسی افراد را در جهت بهره مندی از قابلیت ها و امکانات موجود فراهم آورد که این قشر از جامعه نیز با حفظ شان انسانی در جهت رشد و تعالی و دستیابی به استقلال فردی گام بردارند.
وی ضمن اشاره به راههای برون رفت از این شرایط عنوان کرد: یکی از اقدامات موثر در این راستا افزایش مشارکت سازمان های مردم نهاد(NGO) ها می باشد. زیرا این نهادها موجب می شوند استفاده بهینه از امکانات نهفته در جامعه و تجمیع آنها برای دستیابی به یک هدف خاص فراهم شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین افزود: این هدف توانمندسازی ایشان در جهت رشد و تعالی و استقلال فردی و ارتقای سطح زندگی افراد می باشد.
وارثی گفت: بهزیستی استان قزوین با راه اندازی مرکز حمایت های روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر، با هدف ارائه خدمات به دختران در معرض آسیب های اجتماعی برنامه هایی را تدوین کرده است. 
وی با اشاره به هدف کلی این مرکز اضافه کرد: توانمندسازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی به همراه خانواده های ایشان، شناسایی و جذب دختران در معرض آسیب های اجتماعی، انجام مداخلات تخصصی فردی، خانوادگی به منظور ارتقای سطح زندگی دختران در معرض آسیب های اجتماعی، کمک به ارتقای سطح امنیت محیط زندگی ختران در معرض اسیب های اجتماعی از جمله اهداف این مرکز می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها