خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

برای نوسازی و تجهیز فضاهای امدادی و درمانی تلاش کنید

استاندار قزوین در جلسه شورا مدیریت بحران اظهار کرد: هرچه در پیشگیری از ایجاد حوادث مراقبت از امور داشته باشیم، بازهم تجهیزات مستهلک می شوند و خود این موضوع تاثیر زیادی در ایجاد حوادث دارد.
کد خبر: ۹۰۵۴۱۹۶
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورا مدیریت بحران که صبح امروز(چهارشنبه) با حضور مدیران دستگاه ها و مسوولان نظامی و انتظامی استان برگزار شد بیان کرد: بعد از حادثه آتش سوزی یکی از واحدهای تولیدی در هفته اخیر و با توجه به پنج آتش سوزی مهم در سال ۹۷، خسارات مالی فراوانی برای این واحدها به وجود آمد که آلودگی هوا را برای استان در پی داشت.
وی گفت: حوادث در همه دنیا وجود دارد و راهکار فنی و علمی هم برای آن در نظر گرفته شده است. بعضی واحدهای صنعتی و تولیدی در دنیا وجود دارد که برای مقابله و پیشگیری از این اتفاقات و‌حوادث، مجهز به طراحی های علمی و مهندسی بسیار قوی می باشند.
استاندار قزوین اظهار کرد: هرچه در پیشگیری از ایجاد حوادث مراقبت از امور داشته باشیم، بازهم تجهیزات مستهلک می شوند و خود این موضوع تاثیر زیادی در ایجاد حوادث دارد.
زاهدی عنوان کرد: برای دستیابی به راهکارهای عملی باید واحدهایی که با خطر حریق و انفجار و آلایندگی وجود دارد به صورت مداوم اطلاعات مواد قابل اشتعال را در خدمت شورای هماهنگی مدیریت بحران و اداره کار قرار دهند و واحدهای تولیدی اگر با این امر همسو نباشند هیچ گونه بیمه ای به آنها تعلق نمی گیرد‌.
وی افزود: باید تیمهای بازرسی به صورت مداوم با حضور سازمان های ذیربط داشته باشیم که نتیجه را به سازمان های مربوطه ارائه دهند.
استاندار قزوین اضافه کرد: مساله بعدی اموزش است. واحدها به مساله ایمنی توجه کنند و در بحث نوسازی و تجهیز فضاهای امدادی و درمانی تلاش نمایند.
زاهدی ضمن اشاره به بحث حمل و نقل تصریح کرد: منابع آبی ما در کنار جاده ها قرار دارند و واژگونی یه تانکر سوخت موجب آلودگی آب شرب می شود. این حوادث بسیار خطرناک است و با جان مردم سرو کار دارد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها