نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی و محتکران برخورد قاطع داشته باشد/برقراری عدالت؛ از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: مردم بیش از گذشته انتظار دارند که دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه با مفسدین و محتکران برخورد جدی و قاطع داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۵۲۰۹۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک با اشاره به هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد ساده زیستی، قناعت و صرفه جویی بودند.

وی با تاکید بر لزوم الگوگیری مسئولان از شهیدان رجایی و باهنر گفت: مسئولان، کشور بایستی نسبت به ساده زیستی و حیف و میل نکردن بیت المال بیش از گذشته اهتمام ورزند و از تشریفات بکاهند. پرداخت حقوق‌های اضافی و تشریفات  و سوءاستفاده از بیت‌المال برای نظام جمهوری اسلامی سم است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برقراری عدالت را یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: باید در حقوق‌ها و پرداختی‌ها عدالت رعایت شود، نظام پرداختی ما باید عادلانه باشد، مدیران و مسئولان باید عدالت پرور باشند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه در انتصاب‌ها بایستی شایسته‌سالاری مد نظر قرار بگیرد، گفت: نباید در انتصاب‌ها جناح بندی، حزب بازی، باند بازی و غیره را شاهد باشیم بلکه این انتصاب‌ها باید بر پایه عدالت باشد.

وی در ادامه با یادآوری اینکه حکومت اسلامی و کشور ارث کسی نیست، گفت: به غیر از شهدا هیچ کس وارث این حکومت و کشور نیست؛ همه مسئول هستیم و باید در خدمت به‌نظام جان‌فشانی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به فسادها و احتکارهای صورت گرفته در کشور اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه بیش از گذشته باید به مبارزه با این مسئله اهمیت داده و اجازه ندهند که عده‌ای اموال و قدرت خرید مردم را با اینگونه فسادها نابود کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی به جای مسائل حاشیه‌ای بایستی به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: مردم بیش از گذشته انتظار دارند که دستگاه‌های نظارتی و قوه قضائیه با مفسدین و محتکران برخورد جدی و قاطع داشته باشند. دستگاه قضا و نظارتی نباید مسائل کم اهمیت را بزرگ جلوه دهد، که باعث شود از پرداختن و پیگیری مسائل مهمی همچون برخورد با فساد و محتکران بازبمانند.

وی افزود: مبارزه با فساد، مبارزه با شبکه قاچاق، مواد مخدر، شبکه‌های توزیع سلاح، شبکه‌های فساد اخلاقی و غیرخ جدی گرفته شود و با هیچ فردی حتی مسئول تعارفی در این قضیه وجود نداشته باشد. حراست و حفاظت از جان و مال و ناموس مردم امر مهمی است که کوتاهی در آن خیانت به خون شهدا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئولان و عاملان نظارتی نباید عامل خرید و فروش باشند و در بازرسی‌ها و نظارت‌ها نباید تحت تاثیر ترس، تهدیدها، رشوه ها قرار گیرند .

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی نقدینگی را معضل جدی برای اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: نقدینگی همچون کرم ساقه خوار یک آفت حدی برای اقتصاد و توسعه کشور است، صحبت از نقدینگی یک‌هزار میلیارد تومانی در کشور می‌شود، مسلم است نظام پرداختی کشور غلط است.

وی بر ضرورت مدیریت در مباحث اقتصادی تأکید کرد و افزود: وجود این‌همه شعب بانک در کشور چه ضرورتی دارد شعبه‌های بانک باید جمع‌آوری و سرمایه موجود در آنها در امر تولید و سرمایه‌گذاری هزینه شود چراکه افزایش تولید باعث می‌شود تا کمر مشکل نقدینگی شکسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به طرح سوال از رئیس جمهور نیز اشاره و تصریح کرد: استیضاح وزرا و طرح سوال از ریاست جمهوری توسط مجلس شورای اسلامی، نشان داد همه ما مسئولان باید پاسخگوی مردم باشیم و وقتی رأی مردم را برای قبول مسئولیت می‌گیریم، باید پاسخگوی مردم در برابر اقدامات و سیاستگذاری‌ها باشیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به عید سعید غدیرخم و دهه امامت و ولایت خاطرنشان کرد: دهه امامت و ولایت فرصت بسیار مناسبی برای معرفی سیره ائمه اطهار (ع) است که باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات