خبرهای داغ:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین

شهدا به آنچه که باور داشتند عمل می‌کردند

حضرتی ها گفت: ویژگی مشترک سید باقر علمی و سید مصطفی حاج سیدجوادی این بود که هر دو به آنچه که باور داشتند عمل می‌کردند و با همین ویژگی بین رزمندگان محبوب شده بودند. 
کد خبر: ۹۰۵۱۹۷۲
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمدعلی حضرتی ها مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در مراسم عصر خاطره شهدای سادات قزوین که به مناسبت عید غدیر خم با عنوان «سلاله‌های فاطمی، حماسه علوی» برگزار شد بیان کرد: با بیان خاطراتی از شهید سید مصطفی حاج سیدجوادی و شهید سید باقر علمی بیان کرد: مصطفی حاج سیدجوادی ویژگی‌های برجسته بسیاری داشت که مهمترین آن نبوغ ویژه آن شهید در مسائل نظامی بود.

وی گفت: سید مصطفی با روحیه‌ای جنگنده و خستگی ناپذیر در جبهه تلاش می‌کرد و با شخصیت کاریزماتیکی که داشت قادر به مدیریت نیروها بود.بر همین اساس شهید مهدی زین‌الدین اعتماد فوق‌العاده ای به سید مصطفی داشت.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به شجاعت و آرامش بی‌نظیر سید مصطفی حاج سیدجوادی عنوان کرد: سید مصطفی کسی بود که برای اولین بار توانست به سازمان رزم گردان سامان و هویت بدهد و پس از سال ۶۳ در این امر الگوی مدیریتی همه فرماندهان جنگ شد.

همرزم شهیدان حاج سیدجوادی و علمی عنوان کرد: سید باقر علمی نبوغ علمی فوق العاده‌ای داشت و به گفته مدیر مدرسه فیضیه قم در آن زمان، اگر حوزه را ترک نمی‌کرد و به جبهه نمی‌رفت بی شک به درجه اجتهاد می‌رسید.

وی افزود: برای شهید علمی هیچ جایگاهی به جز شهادت ارزش ویژه‌ای نداشت، ضمن اینکه او بسیار درستکار و گزیده گو بود‌.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در پایان تصریح کرد: ویژگی مشترک سید باقر علمی و سید مصطفی حاج سیدجوادی این بود که هر دو به آنچه که باور داشتند عمل می‌کردند و با همین ویژگی بین رزمندگان محبوب شده بودند. 

در این برنامه محمد درافشانی  مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ، تجلیل و تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را وظیفه دستگاه های فرهنگی برشمرد.

در ادامه برنامه با حضور حکمت اله داوودی رییس شورای اسلامی شهر قزوین، داوود محمدی، رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، علی هوشمند رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و محمد درافشانی از تصاویر شهیدان سید باقر علمی و سید مصطفی حاج سیدجوادی رونمایی شد.

گفتنی است: این برنامه با همکاری حوزه هنری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها