خبرهای داغ:
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین

دانشگاه ها و آموزش و پرورش در جهت افزایش مهارت های زندگی تلاش کنند

حجت الاسلام قدرتی گفت: طلاق خانمان‌سوز است و مدیران در جایگاه پدران جامعه باید در راستای مستحکم سازی بنیان خانواده‌ها تلاش کنند و در این مسیر دانشگاه‌ها و آموزش ‌و‌ پرورش از ارائه آموزش‌های مهارت زندگی از هیچ اقدامی دریغ نکنند.
کد خبر: ۹۰۵۱۸۸۸
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در مراسم افتتاحیه سامانه طلاق در قزوین بیان کرد: کاهش طلاق رخداد خوبی است که خوشبختانه در سال‌ گذشته شاهد این امر در استان بودیم و را‌ه‌اندازی سامانه تصمیم جهت ارجاع پرونده‌های طلاق به این سامانه، ابتکار موثری است که اگر در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی شود شاهد کاهش آمار آسیبهای اجتماعی طلاق می‌شویم.

وی گفت: یکی از راهکارهای پیشگیری از طلاق ارائه آموزش های پیش از ازدواج است چرا که عواملی همچون بیکاری، اعتیاد و پایین بودن آستانه تحمل زوجین موجب ایجاد اختلاف و درخواست طلاق می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: ارائه مشاوره‌های قبل از ازدواج در کاهش طلاق موثر بوده و سست شدن باورهای دینی یکی از علل اصلی طلاق است.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: در برخی موارد با مدیریت به هنگام و استفاده از تجارب بزرگان و بهره‌مندی از مهارت‌های زندگی‌، می‌توان آسیب های موجود در بین زوجین را مدیریت کرد و در این بین، توجه به امر مشاوره پیش از ازدواج از سوی مشاوران این مرکز امری مهم و حائز اهمیت است.

وی ضمن اشاره به افزایش آمار زنان مطلقه گفت: طلاق خانمان‌سوز است و مدیران جامعه در جایگاه پدران جامعه باید در راستای مستحکم سازی بنیان خانواده‌ها تلاش کنند و در این مسیر دانشگاه‌ها و آموزش ‌و‌ پرورش از ارائه آموزش‌های مهارت زندگی از هیچ اقدامی دریغ نکنند.

رئیس دادگستری استان قزوین با اشاره به اجرای کنسرت در استان تصریح کرد: ما با برگزاری کنسرت مخالفتی نداریم اما باید دانست برگزاری محفل‌های نشاط اجتماعی باید در راستای کسب آموزش مهارت زندگی برای جوانان باشد زیرا چشم انداز مناسبی از زندگی آینده را برای جوانان به ارمغان می‌آورد.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها