خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور:

اعتبارات موجود، پاسخگوی نیاز معلولان ضایعه نخاعی نیست

صفاری فرد گفت: اعتبار لازم جهت ارائه لوازم بهداشتی 100 درصد معلولان ضایعه نخاعی را پوشش نمی‌دهد و با وجود دریافت تمام اعتبارات فقط 80 درصد آنها را پوشش می دهد و برای تامین وسایل بهداشتی هر فرد 70 تا 100 هزار تومان درنظر گرفته ‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۷۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، افروز صفاری فرد در آئین بهره برداری 17 واحد مسکن دو معلولی تحت پوشش بهزیستی در بوئین‌زهرا بیان کرد: استان قزوین با تمام محدودیت‌هایی که در بخش امکانات و اعتبارات مراکز وجود دارد، فعالیت‌های چشمگیری داشته است.
وی گفت: اگر مراکز توانبخشی بتوانند کارکرد خود را به سطح بالایی برسانند، ورودی مراکز شبانه‌روزی کمتر می‌شود و می‌توان با ارائه پکیج‌های یکسان آموزشی کیفیت مراکز را بالا برد که این امر در گرو افزایش مطلوب توانبخشی در مراکز روزانه است.
مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: آنچه بیش از همه بر مددجویان بهزیستی تاثیرگذار است مشکلات اقتصادی موجود با توجه به شرایط زندگی خانواده های این قشر می باشد که اکثرا زیرخط فقر هستند.
صفاری فرد عنوان کرد: کمبود تجهیزات پزشکی از عمده ترین مشکلات بهزیستی است که جلسات متعددی با تولیدکنندگان، واردکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان برگزار و پیشنهاداتی نیز در راستای رفع مشکلات ارائه شده که هنوز به نتیجه مطلوب در زمینه تخصیص اعتبارات و واردات تجهیزات مورد نیاز حاصل نشده است.
وی افزود: به دلیل اهمیت مشکلات موجود در این حوزه که موجب ایجاد عدم رضایتمندی در بین مددجویان می شود، لزوم ارتباط با تولیدکنندگان حتی برای کسب تجهیزات با کیفیت پایین، بسیار ضروری است.
مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اعتبار موجود جهت ارائه لوازم بهداشتی 100 درصد معلولان ضایعه نخاعی را پوشش نمی‌دهد و با وجود دریافت تمام اعتبارات فقط 80 درصد آنها را پوشش می دهد و برای تامین وسایل بهداشتی هر فرد 70 تا 100 هزار تومان درنظر گرفته ‌شود.
صفاری فرد یادآور شد: باید با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات انجام شده در یک سامانه اطلاعاتی ثبت شود تا آمار کافی در رابطه با پرداخت‌ها به تفکیک در اختیار سازمان‌ها قرار گیرد.
وی ضمن اشاره به نیاز مددجویان جهت استفاده از خدمات مراکز توانبخشی روزانه خاطرنشان کرد: مراکز روزانه باید از نظر پراکندگی و توزیع عادلانه در تمام شهرستان‌ها قابل دسترس بوده و برای مراجعان که اکثرا در وضعیت اقتصادی پایینی قرار دارند یارانه درنظر گرفته شود.
وی گفت: جشنواره‌های هنری در توانمندسازی مددجویان لسیار موثر است و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری جشنواره‌هایی همچون تئاتر بین المللی انجام شده بود که بنا به شرایط اقتصادی موجود، در حال حاضر مجوزی برای آنها صادر نشده است.
1010/\30/f

ارسال نظرات
پر بیننده ها