خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین:

باید با مظاهر فساد در جامعه مقابله کنیم

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: از عواملی که فساد را در جامعه نهادینه می کند نافرمانی از امر الهی و یا عدم رعایت خطوط قرمز الهی است، یکی از این خط قرمز ها گناه در شکل های مختلف آن است که انجامش جامعه را به تباهی می کشاند.
کد خبر: ۹۰۴۹۹۰۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان فزوین، در جمع رزمندگان این نهاد در حسینیه ثار الله اظهار کرد: ما امروز در جامعه با مشکل وجود فساد و مفسد رو به رو هستیم و این مفسدین یکی از دلایلی هستند که جامعه دیرتر از وجود آخرین ذخیره الهی محروم باشند.
وی ادامه داد: برخی با بیان این موضوع که ما در دوران غیبت مسئولیتی نداریم از خود رد وظیفه می نمایند که در آیین مقدس اسلام و در قرآن کریم بارها پاسخ این نوع تفکر داده شده است، هر کسی در برابر رفتار خود و در برابر جامعه مسئول است.
این مسئول ابراز کرد: ریشه بسیاری از مشکلات انسان را هم باید در فساد دنبال کرد، به دنبال فساد بیکاری و به دنبال آن به بیراهه رفتن افراد جامعه را داریم.
معبودی توضیح داد: حیات طیبه زمانی میسر می شود که جامعه از فساد دوری جوید، زمین نیز مادامی محل زندگی انسان قرار دارد که انسان ها فساد نکنند، فساد در مقابل اصلاح به معنای آبادانی و پیشرفت است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در تشریح مفهوم فساد گفت: فساد معنای تخریب و ویرانی دارد که مصادیق زیاد در موضوعات متنوعی را در بر می گیرد مانند تخریب روان، تخریب محیط زیست، تخریب اعتقادات و روابط انسانی که انجام دهندگان آن مفسدان هستند.
این مسئول ابراز کرد: کسی که مفسده ایجاد می کند اعمالشان در درگاه الهی مورد پذیرش نخواهد بود، فساد نیز موضوعی است که خداوند متعال گاهی به صورت کلی و گاه نیز به صورت بخشی و جزعی به آن می پردازد، برای مثال در قرآن فرعون را داریم که هم فاسد بود و هم مفسده ایجاد می کرد و یا قارون، قوم صالح و قوم هود که هر یک فساد مجزایی را ایجاد می کردند.
حجت الاسلام معبودی متذکر شد: از عواملی که فساد را در جامعه نهادینه می کند نافرمانی از امر الهی و یا عدم رعایت خطوط قرمز الهی است، یکی از این خط قرمز ها گناه در شکل های مختلف آن است که انجامش جامعه را به تباهی می کشاند.
وی مطرح کرد: اگر ما در زندگیمان با مشکلی رو به رو هستیم ریشه را باید در اعمال و رفتار خودمان جستجو کنیم، یکی از آثار رعایت خطوط الهی طولانی شدن عمر می باشد که امروز با انجام گناهان متعدد عمر بشر به شدت کاهش یافته و ما شاهد مرگ های ناگهانی و ناگوار هستیم و البته بسیاری موارد دیگر نیز در این امر موثر است، مانند قطع صله رحم، آق والدین و ترک کار نیک.
این مسئول با بیان این نکته که عدم رعایت خطوط الهی مصاب بسیاری را به دنبال دارد گفت: فقر مادی و معنوی از مشکلاتی است که برای انسان پدید می آید، باید خود را همواره در محضر خدا ببینیم .
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: واژگونی قلب از دیگر اتفاقاتی است که در اثر عبور از خطوط الهی انسان دچار آن می شود، به این صورت که از تلاوت قرآن، حضور در نماز جماعت و... لذت نمی برد ولی از ارتکاب گناه لذت می برد.
معبودی تصریح کرد: وقتی انسان در سرازیری گناه می افتد سرگردان می شود و ندای چه کنم سر می دهد، چقدر امروز انسان ها در جامعه سرگردانند و نمی توانند تصمیم درست بگیرند؟
وی تاکید کرد: جامعه سالم از افراد سالم تشکیل می شود، هر کسی به اندازه خود در این سلامت سهم دارد، برای مثال امروز این برخی از افراد هستند که احتکار می کنند نه مسئولین، بسیاری از امت ها بودند که در ابتدا صالح زندگی می کردند و بعد دچار ناصالحی شدند.
وی گفت: نباید همه چیز را به مسئولین مربوط دانست، اگر بعضی جاها نمایندگان ما خوب عمل نمی کنند به این علت است که انتخاب ما و رای ما مردم اشتباه بوده است.
حجت الاسلام مسئولی در بخش پایانی بیانات خود خاطر نشان کرد: ما به عنوان پاسداران انقلاب اسلامی وظیفه داریم با مظاهر فساد در جامعه مقابله کنیم، در این صورت جامعه سالمی داشته باشیم و ولایت بتواند آن را به ساحل نجات برساند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها