خبرهای داغ:
سرپرست سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

آتش سوزی مهیب شرکت تولید مواد شیمیایی در شهرک صنعتی لیاء قزوین

سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: آتش سوزی گسترده شرکت تولید مواد شیمیایی در شهرک صنعتی لیاء قزوین با تلاش نفسگیر و همه جانبه آتش نشانان اعزامی مهار و خاموش شد.
کد خبر: ۹۰۴۹۷۵۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منتظری گفت: در پی اطلاع رسانی این حادثه با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 16و 34 دقیقه روز چهارشنبه 31 مرداد ماه سال 1397، از وقوع آتش‌سوزي در یک شرکت تولید مواد شیمیایی در شهر صنعتی لیاء قزوين خبر داده شد که ستاد فرماندهي اين سازمان با توجه به قابل اشتعال بودن اين مواد بلافاصله تعداد 10 دستگاه خودوري سنگین عملیاتی را از ايستگاه‌هاي هشت گانه سازمان به همراه 40 نفر از نيروهاي ويژه امداد نجات و اطفاء حريق به محل حادثه اعزام کرد.
وي با اشاره به حضور عوامل آتش نشانی از شهرک صنعتی لیاء، شهر الوند، شهر صنعتی البرز، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک، محمدیه، اقبالیه، ارداق، شهرک صنعتی کاسپین، ستاد بحران استانداری قزوین، ارگانهای امدادی هلال احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، شرکت نفت، ادارات گاز، برق و آب به محل حادثه افزود: در جریان اين حادثه سوله حاوی مواد اولیه تولید رزین و رنگ، مواد شیمیایی و عایق های پلیمری به دلايل نامشخصي طعمه حريق شده و شعله های آتش و دود به سرعت سایر قسمتهای این بخش را فرا گرفت.
ریاست سازمان آتش نشانی قزوین که با توجه به گستردگی این آتش سوزی خود در محل حادثه حضور داشت تصریح کرد: آتش نشانان در یک عملیات نفسگیر و با فرماندهی متمرکز موفق شدند آتش سوزی را تحت کنترل خود درآورده و در کوتاه ترین زمان ممکن با همکاری تمامی ارگانهای اعزامی حریق را مهار و از گسترش و سرايت حريق به ساير قسمتها ممانعت به عمل آورند.
منتظری درخصوص این عملیات افزود: آتش نشانان بي درنگ پس از رسيدن در محل و ايمن سازي صحنه حادثه با همکاری عوامل حوادث ادارات برق و گاز نسبت به قطع انشعابات این منطقه اقدام کرده و با استفاده از تجهيزات ويژه آتش نشاني و دستگاه تنفسي نسبت به آبرسانی و شیلنگ کشی از چند جهت مختلف اقدام و با بهره گیری از فوم مخصوص آتش نشانی عملیات اطفاء حریق را ادامه دادند.
وی با اشاره به حضور تعداد چهار دستگاه تانکر آبرسانی از سازمانهای فضای سبز و عمران شهرداری قزوین افزود: بر اثر حرارت زیاد سقف و دیواره های یکی از سوله ها تخریب شد و بر روی اجناس موجود فروریخت که این وضعیت، دسترسی به کانون آتش و همچنین خاموش کردن این آتش سوزی را برای آتش نشانان با مشکل مواجه ساخته بود.
وی در ادامه افزود سرانجام با تلاش همه جانبه آتش نشانان اعزامی پس از حدود 7 ساعت تلاش بدون وقفه حریق بطور کامل مهار شد و بلافاصله عملیات لکه گیری برای خاموش کردن آتش های پنهان "به منظور جلوگیری از آتش سوزی مجدد" توسط 2 گروه از آتش نشانان آغاز شد که تا این ساعت همچنان ادامه دارد.
سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین در ادامه افزود: خوشبختانه این واحد صنعتی در زمان حادثه خالی از نیروی کار بوده و به کارگران و افراد حاضر در این شرکت آسیب جانی نرسید ولی تعداد 9 نفر از آتش نشانان در حین عملیات دچار مسمومیت تنفسی و مصدومیت شدند که چهار نفر پس از اقدامات اولیه کارکنان اورژانس و کادر درمانی ترخیص و تعداد پنج نفر نیز به دلیل مصدومیت بیشتر و ادامه روند درمان در بیمارستان بستری شده که تا این لحظه بجز یک نفر همه مصدومین از بیمارستان ترخیص شده اند.
شایان ذکر است هنوز علت بروز این آتش سوزی مشخص نیست و گروهی از کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی قزوین با حضور در محل مشغول بررسی و تحقیق درخصوص علل بروز این حادثه و همچنین برآورد میزان دقیق خسارات وارده هستند.
این گزارش حاکیست، شدت آتش سوزی به حدی بود که شعله های آتش تا ده ها متر به آسمان زبانه می کشید و انفجار پیاپی بشکه های مواد شیمیایی و همچنین دود سیاه و غلیظ ناشی از آن از کیلومترها دور تر و از تمامی نقاط شهر قزوین کاملاً رویت می شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها