خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین :

رسانه ها از ایجاد نگاه بی اعتمادی نسبت به جامعه پزشکی پرهیز کنند

مهرام گفت: انتظار ما این است که رسانه ها در سطح ملی و استانی، از ایجاد نگاه بی اعتمادی در جامعه میان مردم و پزشکان خودداری کرده و با تقویت رویکرد ارتباطی به گونه ای رفتار کنند که موجب شکایت و دلخوری مردم از جامعه پزشکی نشوند.
کد خبر: ۹۰۴۹۶۷۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، منوچهر مهرام در جشن روز پزشک که با حضور استاندار، محمدی نماینده مجلس و جمعی از مسوولان و جامعه پزشکی استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از دستگاه قضا بیان کرد: از دستگاه قضایی و رسانه ها انتظار داریم نگرش و رویکرد متفاوتی نسبت به جامعه پزشکی داشته باشند. البته دستگاه قضای همکاری فوق العاده ای با دستگاه های خدماتی و درمانی در دارد و بیشتر انتظار ما چنین همراهی و همکاری از سوی رسانه ها می باشد.
 
وی گفت: در همین راستا، انتظار ما این است که رسانه ها در سطح ملی و استانی، از ایجاد نگاه بی اعتمادی در جامعه میان مردم و پزشکان خودداری کرده و با تقویت رویکرد ارتباطی به گونه ای رفتار کنند که موجب شکایت و دلخوری مردم از جامعه پزشکی نشوند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: بسیاری از تصمیمات وزارت بهداشت که در قالب طرح تحول سلامت، مورد انتقاد جامعه پزشکی، رسانه ها، مجلس شورای اسلامی و حتی مورد انتقاد دانشگاه علوم پزشکی واقع شده بود، خوشبختانه توسط برخی مسوولان مورد اصلاح واقع شد.
 
مهرام ضمن اشاره به قیمت تمام شده برانشیز در بیمارستان ها عنوان کرد: سیاست گذاری در دولت دهم به گونه ای بود که خدمات جامعه پزشکی ارزانتر از قیمت تمام شده ارائه می شد و بر همین اساس بسیاری از بیمارستان ها ورشکسته شده و بسیاری از مردم از پرداخت هزینه های درمانی بیماران خود  ناتوان بودند.
 
این مسوول افزود: این امر، اتفاق بدی در کشور بود که خوشبختانه طرح تحول سلامت با نیت حل این مشکل اجرا شد و تا حدودی در این امر موفق بوده است. 
 
دکتر مهرام ضمن اشاره به بحث حقوق های نجومی تصریح کرد: متاسفانه در این مساله در حق جامعه زحمت کش پزشکان که تمامی وقت خود را صرف خدمت رسانی به بیماران می کنند، اجحاف شد و سقف کارانه و مالیات 35 درصدی برای پزشکان در نظر گرفته شد.
 
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها