خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

مساجد باید محور خدمات، علم، فرهنگ باشند

نصربیگی گفت: متأسفانه ما در حال حاضر همه‌چیز را از مساجد جدا و این مکان مقدس را تک بُعدی و تبدیل به‌جایی برای اقامه صرف نماز کرده‌ایم درصورتی‌که اگر مسجد، محور خدمات، علم، فرهنگ و هنر برای مردم باشد جذب حداکثری اتفاق خواهد افتاد
کد خبر: ۹۰۴۶۰۰۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، امیر نصر بیگی رئیس بسیج هنرمندان کشور در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در حال حاضر همه ‌چیز را از مساجد جدا کرده و این مکان مقدس را تک بُعدی کرده‌ایم درصورتی‌ که اگر مسجد، محور خدمات، علم، فرهنگ و هنر برای مردم باشد، جذب حداکثری اتفاق خواهد افتاد.
وی گفت: با توجه به اینکه خاستگاه همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری از ابتدای انقلاب اسلامی مساجد بوده است، امروز نیز باید برای پرداختن به این مسائل، مسجد را در اولویت قرار دهیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: با اشاره به اهمیت پرداختن به ارزش‌ها اگر بخواهیم عیار هنر و ادبیاتمان متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد، باید ارتباط عمیقی میان مسجد و هنرمندان برقرار کنیم.
این مسوول فرهنگی در ادامه افزود: اگر تئاتر، با مسجد ارتباط مستمری داشته باشد، تئاتر پویایی خواهد بود و محصولی ارائه خواهد داد که از تقلید غربی‌ها به دور بوده و مورد استفاده عموم مردم جامعه قرار خواهد گرفت.
نصربیگی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از اقشار جامعه در مساجد حضور دارند آنجا محل بسیار مناسبی برای ارائه دستاوردهای هنری می باشد.
وی با اشاره به اهمیت نگاه همه جانبه به مساجد خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در حال حاضر همه‌چیز را از مساجد جدا و این مکان مقدس را تک بُعدی و تبدیل به‌جایی برای اقامه صرف نماز کرده‌ایم درصورتی‌که اگر مسجد، محور خدمات، علم، فرهنگ و هنر برای مردم باشد جذب حداکثری اتفاق خواهد افتاد.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور یادآور شد: اگر هنرمندی به مسجدی رجوع کند و ببیند که فعالیت‌های مختلف هنری در سطح پیشرفته در آن مسجد اتفاق می‌افتد یقین بدانید که هیچ‌گاه از آن مسجد فاصله نخواهد گرفت.
رئیس بسیج هنرمندان با اشاره به ظرفیت شهر قزوین اظهار کرد: قزوین شهری فرهنگی است و قالب رشته‌های فرهنگی و هنری در این شهر فعال بوده و گمان می‌کنم در حال پیشرفت است چرا که در گذشته نه‌ چندان دور سفری به قزوین داشتم و در حال حاضر پیشرفت عینی را مشاهده می‌کنم.
نصیربیگی در پایان تأکید کرد: قزوین هنرمندان متعهد و با انگیزه ای دارد که همگی تلاش می‌کنند که تکاپو و حرکت روبه‌جلو داشته باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها