خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین:

۵۵ معدن فعال در استان وجود دارد

پرزحمت گفت: استان قزوین 186 مجوز اکتشاف و بهره برداری از معادن صادر کرده و 55 معدن استان فعال هستند.
کد خبر: ۹۰۴۵۶۳۴
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی پرزحمت در چهارمین جلسه شورای معادن که به ریاست علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار و با حضور روح الله بابایی صالح و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن مدیریت بحران برگزار شد بیان کرد: بسیاری از معادن استان حتی در ساخت راه دسترسی خود نیز اقدام لازم را انجام نمی دهند و با حمل بار اضافی موجب تخریب راه های روستایی می شوند.
پرزحمت افزود: شورای معادن استان در تلاش است با تصویب مصوبه ای بتواند درصدی از درآمد این معادن را برای ساخت و ترمیم راه های روستایی و معادن به کار بگیرد.
وی گفت: معادن استان سال گذشته حدود 40 میلیارد ریال درآمد داشته اما تنها یک میلیارد و 100 میلیون ریال تحت عنوان حقوق دولتی پرداخت کرده اند که این رقم پرداختی معادن در مقایسه با عدد قانونی رقم بسیار ناچیزی است.
رئیس صنعت معدن و تجارت استان قزوین عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت های استان و پیگیری های صنعت و معدن، قزوین از جمله استان های کشور است که آمار خوبی در برگزاری جلسات شورای معادن دارد.
پرزحمت با اشاره به معادن شن و ماسه استان افزود: برداشت غیرمجاز دستگاه های اداری و دولتی از معادن شن و ماسه طبق بخشنامه باید در استانداری بررسی شود ولی اگر اشخاص و دستگاه های غیر دولتی از این معادن برداشت کنند باید از طریق مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: برخی از معادن شن و ماسه استان با اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی به مشکلاتی مواجه هستند که در حال بررسی و رفع مشکلات آنها هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اصافه کرد: هر معدنی که قبلا مجوز داشته باید به فعالیت خود ادامه دهد و دستگاهها نباید از ادامه فعالیت آنها جلوگیری کنند.
پرزحمت تصریح کرد: با اشاره به مشکلات معدن سرب و نقره و سیلیس با اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری افزود: طبق قانون، لیست محدوده هایی که میراث فرهنگی نمی تواند حضور یابد به سازمان صنعت اعلام نماید تا مناطق اعلام شده بلوکه شود.
وی اعلام کرد: استان قزوین 186 مجوز اکتشاف و بهره برداری از معادن صادر کرده و 55 معدن استان فعال هستند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها