توضیحات خدری درباره پس گرفتن امضای خود در سوال از رئیس جمهور و دفاع تمام قد از ربیعی؛

تقاضای انحلال شورای بوشهررابه وزارت کشورمیدهم

نماینده بوشهر تاکید کرد: شورای شهر بوشهر پس از یک سال از استقرار هنوز نتوانسته شهردار برای این شهر انتخاب کند، بنده تقاضای انحلال این شورا را به وزارت کشور می دهم.
کد خبر: ۹۰۴۵۵۱۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت الاسلام عبدالحمید خدری امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان بوشهر که در دانشگاه علوم پزشکی که با همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد با اشاره به تلاش های خود برای حل مشکلات استان و به ویژه حوزه انتخابیه گفت: در طول این مدتی که به عنوان نماینده مردم در مجلس بودم شاید در طول شبانه روز 3 ساعت بیشتر زمانی را برای استراحت نداشتم. در این مدت 31 نطق و تذکر داشته و نیز در شش برنامه زنده تلویزیونی شرکت کردم.

تصویب منطقه آزاد بوشهر نیازمند تفکیک شدن در لایحه دولت دارد

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره منطقه آزاد تجاری بوشهر اظهار داشت: فلسفه شکل گیری مناطق آزاد برای توسعه و پیشرفت استان ها است و کشورهایی که این تجربه را داشته اند نتیجه خوبی کسب کرده اند؛ دولت در لایحه ای که پیرامون مناطق آزاد به مجلس آورد خواستار تصویب تعداد هشت منطقه آزاد در کشور شد که مجلس با مجموع آنها مخالفت کرد و من هم با این تعداد مخالفم؛ در پیگیری های خود با مسئولان خواستار این بودم که طرح منطقه آزاد بوشهر از مابقی طرح ها تفکیک شود و به تنهایی در صحن مجلس مطرح گردد.

وی ادامه داد: در صورتی که لایحه منطقه آزاد بوشهر از بقیه تفکیک نگردد تصویب آن با مشکلاتی روبرو خواهد بود؛ مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرده است که بوشهر مستعدترین استان در کشور برای داشتن منطقه آزاد است و این ظرفیت و پتاسیل در استان وجود دارد تا آن طرح تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد با تولید داخلی و آن چیزی که مقام معظم رهبری نسبت به آن دغدغه مند است همخوانی دارد ابراز داشت: منطقه آزاد سبب اشتغال زایی خواهد شد؛ در تلاشم تا این لایحه به صورت تفکیک شده در مجلس مطرح شود چراکه تصویب آن می تواند باعث ارتقای منطقه شود.

توضیحات خدری درباره منفعل بودن مجلس پیرامون گرانی های اخیر

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری پیرامون منفعل بودن مجلس در موضوع اقتصاد و گرانی های اخیر گفت: مصاحبه های متعددی را درخصوص ارز داشتم و نیز در جلسات کمیسیون و فراکسیون و همچنین نشست با رئیس بانک مرکزی دغدغه های خود را مطرح کردم و راه های برون از این مشکل را پیشنهاد دادم که اگر دولت این کار را عملی نکرد با هماهنگی که با نمایندگان صورت گرفته شده است آن را در قالب طرح به مجلس خواهیم آورد تا آن را قانون کنیم و دولت ملزم به اجرای آن شود.

توضیحات خدری درباره پس گرفتن امضای خود در سوال از رئیس جمهور

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص برخی مطالب مطرح شده درباره پس گرفتن امضای خود در سوال از رئیس جمهور در مجلس گفت: بنده یکی از طراحان سوال از رئیس جمهور بودم. یکی از دلایلم موضوع موسسات مالی بود که سبب شد اعتراضاتی در بین مردم به وجود آید. علی رغم اینکه در آن زمان بسیاری از نمایندگان رایزنی می کردند که امضای خود را پس بگیرم اما این کار را نکردم و همیشه جزو کسانی بودم که به امضای خود پایبندم؛ بعد از جلساتی که با سیف رئیس وقت بانک مرکزی برای پس دادن مطالبات و سپرده های مردم صورت گرفت این مساله حل شد، حل شدن این موضوع سبب شد تا من نیز قانع شوم. همه صحبت هایی که پیرامون رایزنی استاندار و وزیر است صحت ندارد.

وی سخنان مقام معظم رهبری پیرامون ایجاد وحدت و همدلی بین قوا را دیگر علت پس گرفتن امضای خود عنوان کرد و تصریح داشت: رهبری در دیدار نمایندگان مجلس بر القای همدلی بین مجلس و دولت برای مردم تاکید داشتند، همین سبب قانع شدن من برای پس گرفتن امضای خود شد؛ به نظرم می توان در قالب دعوت از رئیس جمهور به مجلس و در فضای صمیمی تر این سوالات از وی پرسیده شود.

ظرفیت های اشتغال در استان جولانگاه غیر بومی ها شده

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات خود در جذب جوانان بومی این استان در شرکت های نفتی اظهار داشت: همواره یکی از دغدغه های من حمایت از جوانان بومی بوده است و این را بارها در نطق خود تذکر داده ام. متاسفانه ظرفیت های اشتغال در استان جولانگاه غیر بومی ها شده و توسعه نامتوازن یکی از علل این کار شده داشت. نگاه مسئولان سطح اول کشور به استان همواره به گونه ای است که بوشهر و عسلویه را در کنار هم میبینند و از ظرفیت های دیگر مناطق استان غافل هستند، در صورتی که اگر منطقه ویژه اقتصادی پارس و عسلویه را در نظر نگیریم استان بوشهر به لحاظ بیکاری بالاترین آمار را در کشور خواهد داشت.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: متاسفانه آمار اشتغال در عسلویه ما را به حد اعتدال رسانده است؛ در جلسات مختلف تاکید کرده ام که استان بوشهر را تنها به منطقه ویژه نبینید و حساب آن جداست.

متخلفان ترخیص خودروهای لوکس در گمرک بوشهر بازداشت شدند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی درباره نگرانی ها از نظارت ضعیف در گمرکات بوشهر گفت: همان روزی که کلیپ ترخیص شبانه خودروهای لوکس پخش شد ساعت یک بامداد با بسیاری از مسئولان در تهران تماس گرفتم و در حال حاضر کسانی که در ثبت سفارشات دخالت داشتند و اجازه خروج خودروها را دادند بازداشت شده اند و پرونده در مراجع قضایی سیر قانونی خود را طی می کند.

وی ادامه داد: در موضوع کالای ملوانی من پتوی خود را برداشتم و در گمرک خوابیدم و اعلام کردم تا زمانیکه مشکل حل نشود از اینجا نخواهم رفت که در حال حاضر این موضوع به یک ساماندهی رسیده است.

رتبه چهارم استان بوشهر در بحران آب

حجت الاسلام خدری درباره وضع نگران کننده آب استان گفت: استان بوشهر چهارمین استان بحرانی در وضع آب است و 90 درصد آب آن از استان های دیگر تامین می شود و متاسفانه حیطه تصمیم گیری در این باره بر عهده مدیریت استان نیست. برای ما قابل قبول نیست که در کنار خلیج فارس باشیم و مشکل تامین آب داشته باشیم کاری که کشورهای عربی سال هاست آن را انجام می دهند.

توضیحات خدری درباره دفاع تمام قد در جلسه استیضاح ربیعی

این نماینده مجلس درباره دفاع خود در مجلس از ربیعی وزیر کار در جلسه استیضاح وی گفت: استیضاح ربیعی خلاف قانون بود چراکه حق وزیر است که پیش از استیضاح در صحن علی مجلس در جلسه کمیسیون حاضر شود و با توضیحاتی می تواند نظر نمایندگان را برگرداند اما این کار صورت نگرفت.

وی افزود: ربیعی یک شخصیت سالم و پاکدست است و حتی زمانیکه در وزارتخانه ناهار می خورد حق این غذا را روی میز می گذارد؛ معتقدم اگر دولت چراغ دست گیرد و بگردد مثل آقای ربیعی کسی را پیدا نخواهد کرد چراکه در زمان ایشان شاهد هیچگونه اعتراض و اعتصابی از سوی کارگران نبودیم.

دانشجوی بوشهری: آقای خدری چه تخصصی داشتید که به کمیسیون انرژی رفتید؟

در ادامه یکی از دانشجویان خطاب به خدری اظهار داشت: شما چه تخصصی داشتید که کمیسیون انرژی مجلس را انتخاب کردید؟ حضورتان در کمیسیون انرژی مجلس چه ثمراتی برای استان داشته است؟ که خدری در پاسخ گفت: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس انتخاب کمسیون برای نمایندگان 50 درصد به وضعیت حوزه انتخابیه و 50 درصد دیگر به تخصص نماینده بستگی دارد. 38 نفر به عنوان متقاضی کمیسیون انرژی بودیم، که از این تعداد 20 نفر را می خواستند که پاز همه این افراد مصاحبه گرفته شد، من شاخص اول را داشتم و نیز به مدت چهار سال قاضی ویژه رسیدگی به پرونده های نفتی بودم و چهار سال رئیس کمیته حقوقی قراردادهای نفتی در کمیسیون انرژی هستم؛ در تمامی قراردادها از IPC تا تمامی قراردادها من رفتم امضا کردم و بحث و بررسی کردم، همچینین به عنوان نماینده کمیسیون انرژی در کمیسیون اصل 90 به عنوان رئیس کمیته قضایی کمیسیون اصل 90 در بحث دکل های گمشده هستم.

خدری ادامه داد: از تمام ظرفیت ها هم از آقای زنگنه وزیر نفت استفاده کردم و اعتبارات که در بحث مسئولیت های اجتماعی برای منطقه گرفتم و در بحث برق از چیتچیان وزیر نیرو سابق و اردکانیان وزیر فعلی این وزارت با پیگیری هایی که با استاندار داشتیم خاموشی های استان را به حداقل رساندیم.

خدری خطاب به دانشجو: به پزشک مراجعه کنید و شماره عینکتان را عوض کنید

همچنین در جریان این نشست یکی از دانشجویان از عدم حضور خدری در بین مردم انتقاد کرد که این نماینده مجلس در پاسخ به این موضوع خطاب به این دانشجو عنوان کرد: شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید و شماره عینکتان را عوض کنید. من هر بار که از تهران آمدم دو روز در استان بودم و گناوه و دیلم رفتم، حوزه انتخابیه من نیمی از جمعیت استان است، حتی روستاهای تک خانوار را هم رفتم.

در انتخاب شهردار بوشهر دخالتی ندارم/ تقاضای انحلال شورا را به وزارت کشور می دهم

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تکذیب ادعاهای مطرح شده مبنی بر دخالت های وی در انتخاب شهردار بوشهر و تعیین گزینه هایی برای تصدی این سمت گفت: همه این حرف ها شایعه است و هیچ وقت در هیچ کدام از انتصاب ها دخالتی نداشته ام و این حرف همه فرافکنی است.

وی تاکید کرد: شورای شهر بوشهر پس از یک سال از استقرار هنوز نتوانسته شهردار برای این شهر انتخاب کند، بنده تقاضای انحلال این شورا را به وزارت کشور می دهم.

دستاوردهای جلسه دانشجویان با خدری از زبان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

حسن باربرز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حاشیه این نشست در گفتگو با گام نیوز درباره جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی از حجت الاسلام خدری گفت: در مجموع برنامه خوبی بود و دانشجویان سوالات خودشان رو صریح مطرح کردند. البته میتوانست بهتر هم باشد ولی برای شروع پرسش و پاسخ از مسئولین خوب بود و جا دارد از حجت الاسلام خدری نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تشکر کنم.
باربرز با تاکید بر اینکه این جلسه گام مثبتی در راستای مطالبه گری صحیح از مسئولین بود اظهار کرد: این جلسه چند دستاورد مهم داشت:
1- تجدید نظر حجت الاسلام خدری از اصرار بر منطقه آزاد شدن بوشهر و پیشنهاد وی برای جلسه هم اندیشی مجدد درباره این موضوع . حجت السلام خدری در این باره گفت: انشاالله موضوع منطقه آزاد بوشهر را در کمیته دانشجویی بررسی می کنیم و اگر به نتیجه برسیم که در این برهه از زمان منطقه آزاد شدن بوشهر به نفع مردم نیست قطعا دست نگه میداریم.
2- حضور مسئولین به ویژه مجمع نمایندگان در دانشگاه ها با شروع سال تحصیلی که مقرر شد حجت الاسلام خدری این موضوع رو پیگری کنند.
3- حجت السلام خدری در این جلسه پیشنهادی مبنی بر تشکیل کمیته دانشجویی با متولی بسیج دانشجویی را ارائه دادند که تشکیل این کمیته میتواند در جهت مشاوره و مطالبه دانشجویان از نمایندگان استان با موضوعات مختلف گام موثری در حل مشکلات استان باشد.
4- ایجاد زمینه ای برای دعوت از دیگر نمایندگان در سه حوزه انتخابیه دیگر استان که در همین راستا تعدادی از دانشجویان از حجت الاسلام خدری تقاضا داشتند تا ضمن ابراز سلام به محمدباقر سعادت از وی برای حضور در یکی از دانشگاه های دشتستان بزرگ برای جلسه پرسش و پاسخ آمادگی داشته باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در پایان ضمن تشکر از سعه ی صدر حجت الاسلام خدری گفت: امیداریم دیگر مسئولین همانند آقای خدری پاسخگوی سوالات دانشجویان باشند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی گام نیوز

ارسال نظرات