خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

فضا را برای پرورش استعدادهای موسیقی مناسب سازی کنیم

استاندار قزوین گفت: موسیقی اگر زیرزمینی شود آسیب اجتماعی به وجود می آید خیلی جاها صورت مساله را پاک می کنیم اما مساله به قوت خود باقی است. ما باید فضا را برای پرورش استعدادهای موسیقی مناسب سازی کنیم.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۰۴
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در نشست و گفتگو با هنرمندان و پژوهشگران ضمن اشاره به مشکلات بخش موسیقی بیان کرد: مهمترین اثر همه هنرها انتقال لطافت به جامعه است اگر هنر در جامعه نباشد، جامعه خشن است.
 
وی گفت: حتی آثار حماسی ما که در رابطه با جنگها و کشته شدن سروده شده اند، ظاهر امر خشن است اما فضایی عاطفی و لطیف را به نمایش می گذارد.
 
استاندار قزوین اظهار کرد: موسیقی اگر زیرزمینی شود آسیب اجتماعی به وجود می آید خیلی جاها صورت مساله را پاک می کنیم اما مساله به قوت خود باقی است. ما باید فضا را برای پرورش استعدادهای موسیقی مناسب سازی کنیم.
 
زاهدی عنوان کرد: ما هیچ محدودیتی برای اجرای کنسرت ها نداریم. بعضی از استان های ما سیاست زده هستند که در همه بخش های فرهنگی و تولیدی این اتفاق می افتد.
 
وی افزود: ما تلاش می کنیم فضا برای حمایت از هنرمندان و موسیقی فراهم شود و این امر با همکاری حوزه هنری، میراث فرهنگی و‌ مدیریت استان انجام خواهد شد.
 
استاندار ادامه داد: در بحث دانشکده هنر در رشته موسیقی، اگر موسیقی را وارد دانشکده هنر کنیم موسیقی اصیل و سنتی از ابتذال نجات می یابد.
 
زاهدی در بحث استفاده از اماکن تاریخی برای ایجاد انجمن های هنری بیان کرد: برنامه هایی جهت پیگیری وجود دارد که اطلاع رسانی خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: هنرمندان روح حساس و لطیفی دارند و حتی کسانی که سررشته در هنر ندارند نیز با دیدن و شنیدن هنر روحشان لطیف می شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها