خبرهای داغ:
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اذعان کرد:

افتتاح اولین مرکز TC استان قزوین در شهر اقبالیه

وارثی گفت: اولین مرکز TC استان به نام هوشیاران خدمتگزار با هزینه بالغ بر چهار میلیارد ریال افتتاح شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۷۷۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن اشاره به فعالیت مراکز TC بیان کرد:‍ اولین مرکز TC استان به نام هوشیاران خدمتگزار با هزینه بالغ بر چهار میلیارد ریال افتتاح شد.
وی گفت: این مرکز که با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور، دکتر رفیعی مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور، وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین، اکبرشاهی رئیس سازمان بهزیستی شهرستان قزوین و شهردار و اعضای شورای شهر اقبالیه برگزار شد و بخش عمده هزینه ساخت این مرکز، توسط خیرّین تأمین شده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: اولین مرکز TC استان قزوین تحت نظارت دادگستری و اداره بهزیستی شهرستان قزوین اداره می شود.
وارثی در خصوص نوع فعالیت این مرکز افزود: طرح اجتماع درمان مدار یا TC، شیوه ای برای درمان معتادان است که در آن دارو درمانی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: محور و هدف درمان تغییر در سبك زندگی و باز توانی و توانبخشی در شخص، بر اساس یادگیری اجتماعی و قواعد زندگی اجتماعی، است.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در TC، نخستین درمانگر، مفهوم اجتماع است. همه عوامل دخیل در اجتماع اعم از درمانگران، متخصصان، همتایان، كاركنان و افراد بهبود یافته، الگوهای نقش مثبت به حساب می آیند.
وارثی ادامه داد: فردی كه دوره درمانی خود را در اجتماع درمان مدار گذرانده آماده شده است که با كاركردی مثبت و مفید به جامعه برگردد.
وی یادآور شد: درمانگران با این نوع درمان به بسیاری از معتادان کمک کرده اند تا وابستگی به مواد را ترک کنند.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها