تولید نخستین سوئیچ مجاورتی ایرانی در مازندران

نخستین سوئیچ مجاورتی ایرانی برای نصب بر روی دستگاه پیک‎سیگنالر تاسیسات نفتی با یک دهم قیمت نمونه خارجی در مازندران ساخته شد.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۹۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، رئیس ابزار دقیق و کنترل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه شمال با اشاره به نیاز کشور به بومی‎سازی قطعات مورد نیاز صنایع، از ساخت نخستین سوئیچ مجاورتی ایرانی دستگاه پیک‎سیگنالر تاسیسات نفتی در منطقه شمال خبر داد.

رضا نیک‎خواه افزود: این دستگاه تا پیش از این از کشورهای انگلستان، آلمان و چین وارد می‎شد اما با تلاش و تحقیق کارشناسان ابزاردقیق منطقه شمال، نمونه ایرانی آن با کمتر از یک دهم قیمت نمونه خارجی طراحی و ساخته شد.

یکی از کاربردهای این قطعه را نصب بر روی دستگاه‎های پیک سیگنالر برای شناسایی زمان دقیق عبور پیک‎ها عنوان کرد و افزود: سوئیچ مجاورتی همزمان با عملیات ارسال پیک به خطوط لوله‎ نفت یا دریافت آن، با ارسال سیگنال الکتریکی به سیستم مانیتورینگ اتاق کنترل، اپراتور را از عبور پیک آگاه می کند.

به گفته رئیس ابزار دقیق و کنترل منطقه شمال قیمت نمونه چینی این قطعه الکترونیکی 20 میلیون ریال است که نمونه داخلی آن با قیمت کمتر از 1میلیون و500 هزار ریال در مدت یک ماه طراحی، تولید و پس از تست فنی در یکی از مراکز تابعه منطقه شمال نصب شد.

وی یکی از مهمترین و.یژگی‎های طراحی ایرانی را بر خلاف نمونه های وارداتی ضدانفجار بودن و درجه حفاظتی IP 65 دانست و تولید آنرا در راستای عمل به اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ایرانی توصیف کرد.

نیک‎خواه با اشاره به کاربردهای فراوان این دستگاه در صنایع نفت و گاز و اتوماسیون صنعتی از آمادگی لازم برای تولید انبوه آن در داخل کشور خبر داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار