خبرهای داغ:
مدیرکل استاندارد استان قزوین اعلام کرد:

تعهد ۸۰درصدی به استانداردسازی آسانسور از سوی ادارات

ادارات استان موظف شدند استانداردسازی آسانسورها را مجدانه پبگیری کنند و در این مسیر هدف ما اصلاح استفاده از تولیدات استاندارد بوده و ۸۰ درصد ادارات استان، این تعهد را عملی کرده اند.
کد خبر: ۹۰۳۷۳۶۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سیروس صارمی مدیرکل استاندارد استان قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از اهداف و وظایف استاندارد، بحث استاندارد سازی و ترویج و اشاعه استاندارد در بین اقشار جامعه است
 
وی گفت: مطبوعات بعنوان بازوی توانمند استاندارد محسوب می شوند و در زمینه های مختلف به ویژه تشویق مردم و جامعه به استفاده از کالاهای استاندارد، می توانند کمک قابل توجهی به سازمان ملی استاندارد داشته باشند.
 
مدیرکل استاندارد استان قزوین اظهار کرد: اداره کل استاندارد تا امروز تعامل بسیار خوبی با اصحاب رسانه داشته و این تعامل مثبت اثرات خوبی را در سطح جامعه و آگاه سازی مردم استان برجای گذاشته است.
 
صارمی عنوان کرد: یکی از برنامه های مدون این اداره کل، تعامل فنی با اصحاب رسانه است و امیدوارم از این ظرفیت و توانمندی شما رسانه ها، استفاده بهینه داشته باشیم.
 
وی افزود: درسال گذشته اداره کل استاندارد توانست به موفقیت های بسیار خوبی دست یابد و به عنوان ده دستگاه برتر کشور مطرح شود.
 
این مسوول ادامه داد: مصوبات مختلفی طی اصلاحات به ادارات کل از سازمان استاندارد ابلاغ شد که مهمترین اثر آن حذف موازی کاری هایی بود که در سطح کشور انجام می شد و موجب ایجاد نارضایتی هایی در سطح شهرها شده بود.
 
صارمی ضمن اشاره به بحث حلال خاطرنشان کرد: در بحث حلال، سازمان ملی استاندارد تنها مرجع صادرکننده گواهی حلال در کشور و همچنین در بین کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان می باشد.
 
وی اضافه کرد: نکته ای که مهم است اهمیت استاندارد از دیدگاه مقام معظم رهبری است که دقت نظر خاصی بر این موضوع در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی داشته اند.
 
مدیر کل استاندارد استان قزوین ضمن اشاره به راهبرد سال یادآور شد: در سال ۹۶ شعار کالای استاندارد ایرانی را با پویش ملی من کالای ایرانی میخرم مطرح کردیم که در سراسر کشور، این هم پوشانی بین شعار ملی و شعار سازمان، نشان دهنده اهمیت نقش استاندارد در جامعه می باشد.
 
صارمی عنوان کرد: در وظایف سازمانی سیاست هایی را برای خود تعریف کرده ایم که یکی از مهمترین سیاست ها، تقویت واحدهای تولید داخل و ایجاد انگیزه در بین این واحدها می باشد.
 
وی گفت: با توجه به اوضاع فعلی جامعه می طلبد این واحدها حمایت شوند و قصد ما این است تا فرایندها را طوری کوتاه کنیم که واحدها بتوانند در سطح کشور و استان بقا خود را حفظ کرده و فعال باشند.
 
مدیر کل استاندارد استان قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف ما تاکید بر افزایش صادرات است. استاندارد با صادرات و واردات عجین شده و هدف ما تشویق تولیدات باکیفیت برای صادرات است که اگر بتوانیم این امر را فرهنگ سازی کنیم فصای مناسبی در بالا بردن سطح معیشتی مردم بوجود می آید.
 
این مقام مسوول اظهار کرد: یکی از حمایت های ما کمک به صادرکنندگان خوشنام و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت به بازار مصرف است که برای خرید و واردات آنها ارز از کشور خارج می شود.
 
صارمی ادامه داد: از دیگر اقدامات این اداره کل ورود به بازار مصرف استان در قالب طرح طاها می باشد که شامل طرحهای نوروزی، ماه رمضان و همچنین طرح گشت های مشترک با دستگاه های مربوطه است.
 
وی گفت: همچنین بازرسی از واحدهای فلزی گرانبها، نازل های سوخت و CNGها، نظارت در خصوص تجهیزات پارکهای بازی از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد استان است.
 
مدیرکل استاندارد استان قزوین در خصوص استاندارد بودن وسایل بازی در پارک ها اضافه کرد: با بازرسی های انجام شده، تمام وسایل غیراستاندارد نیز از چرخه کاری خارج شدند و استاندارد این تجهیزات در کل استان، بیش از ۹۰ درصد می باشد اما به شهروندان عزیز توصیه می شود حتما در زمانی که فرزندانشان از وسایل داخل پارک استفاده می کنند در کنار فرزندانشان حضور داشته باشند.
 
صارمی بیان کرد: در خصوص بحث استاندارد آسفالت کارگروهی با حضور استاندار برگزار شد که بحث تولید آسفالت و آجر استاندارد در این کارگروه مصوب شد همچنین در بحث CNG ها نیز در این کارگروه وظایفی به برخی دستگاه ها محول شد.
 
وی ادامه داد: ادارات استان موظف شدند استانداردسازی آسانسورها را مجدانه پبگیری کنند ودر این مسیر
هدف ما اصلاح استفاده از تولیدات استاندارد است و ۸۰ درصد ادارات استان، این تعهد را عملی کرده اند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها