مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي گفت:

450 حافظ قرآني در ندامتگاه شهرستان اراك / تدريس قرآن برخي زندانيان اراك

مدير كل اوقاف و امور خيريه استان مركزي گفت: 450 نفر از زندانیان شهرستان اراك توانستند به حفظ قرآن روي بياورند و در بين آنها افرادي حضور داشتند كه در انتظار حكم اعدام بودند، ولي با حفظ قرآن كريم ، به عفو و يا تخفيف مجازات آنها انجاميد و هم اكنون برخي از اين افراد به عنوان مربي در زندان در حال تدريس هستند.
کد خبر: ۹۰۳۲۹۷۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ حجت الاسلام دلاوري مديركل اوقاف و امورخيريه استان مركزي در آيين اختتاميه چهل و يكمين دوره مسابقات مرحله استاني قرآن كريم گفت : همزمان با چهل سالگي انقلاب اسلامي ، شهرستان اراك ، مهرماه ميزبان مسابقات سراسري قرآن كريم خواهد بود و همزمان با سراسر كشور ، مسابقات در سطح استاني، براي راهيابي نفرات برتر به مسابقات كشوري انجام پذيرفت .

مديركل اوقاف وامورخيريه استان مركزي در ادامه به طرح تربيت حافظان قرآني هم اشاره و افزود : امسال كارمشتركي بين معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سازمان اوقاف و امور خيريه كشور در زمينه تربيت حافظان قرآني صورت گرفت كه اين آزمون در اسفند ماه 96 برگزار شد كه در اين مراسم ، ازحافظان اين طرح نيز تقديرخواهد شد.

وي در ادامه به طرح تربيت حافظان قرآني در ندامتگاه اراك هم اشاره داشت و افزود : درحال حاضر و باهمكاري خوبي كه با اداره كل ندامتگاه استان بعمل آمده، حدود 450 نفر از زندانيان شهرستان اراك دراين طرح قرآني شركت كردند.

حجت الاسلام دلاوري در خصوص اقدامات صورت گرفته جهت حفظ قرآن زندانيان هم گفت : دراين طرح و با آموزش و پشتكاري كه زندانيان ازخود نشان دادند ،  تعداد 450 نفر از اين افراد در شهرستان اراك توانستند به حفظ قرآن روي بياورند و دربين آنها افرادي حضور داشتند كه در انتظارحكم اعدام بودند، ولي با حفظ قرآن كريم ، به عفو و يا تخفيف مجازات آنها انجاميد و هم اكنون برخي از اين افراد به عنوان مربي در زندان در حال تدريس هستند.

مديركل اوقاف وامورخيريه استان مركزي در پايان با اظهار اميدواري درخصوص برگزاري بهتر مسابقات كشوري در مهرماه هم گفت : بايد با تلاش و برنامه ريزي مناسب ميزبان خوبي براي شركت كنندگان اين مسابقات باشيم و در اين راه با تمام توان حركت مي كنيم و از كمك و مساعدت هاي نماينده ولي فقيه دراستان مركزي و استاندار محترم استان هم تقدير و تشكر داريم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات