خبرهای داغ:
مدیر آموزش و پرورش بوکان:

35 آسیب از مسیر مدرسه تا منزل دانش آموز را تهدید می کند

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: 35 آسیب از مسیر مدرسه تا منزل دانش آموز را تهدید می کند.
کد خبر: ۹۰۳۲۸۲۱
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سلیمان مام عزیزی در ویژه برنامه ای که همزمان با هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر با حضور جمع کثیری از مسئولان بوکانی و نجات یافتگان از دام اعتیاد در سالن همایش های هنرستان دخترانه شرف این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در مسیر خانه تا مدرسه و بالعکس ۳۵ نوع آسیب اجتماعی یک دانش آموز را تهدید می کند که یکی از مهمترین این آسیب ها وجود مواد مخدر است .

وی ادامه داد: برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور مشترک کارشناسان انتظامی و آموزش پرورش در اولویت برنامه های کاری مجموعه آموزش و پرورش است.

در ادامه معاون سیاسی اجتماعی فرماندر بوکان نیز با اشاره به هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: برنامه های فرهنگی و اجتماعی نقش عمده ای در جهت آگاهسازی و پیشگیری از اعتیاد و اطلاع رسانی درباره معضلات اعتیاد دارد.

این مسئول افزود: عزم عمومی برای مبارزه با اعتیاد نیاز است و باید همه ارگان های مرتبط در این امر همدیگر را یاری دهند تا شاهد ریشه کن شدن این بلای خانمان سوز باشیم.

ایوب آذین پور با اشاره با مشکلات پیش روی مبارزه با مواد مخدر نیز تصریح کرد: مشکل مهم در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر کمبود اعتبارات مربوطه است.

فرمانده انتظامی بوکان گفت: اگر امروز با افتخار اعلام می کنیم که نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان زبانزد خاص و عام است به واسطه همکاری و هماهنگی شهروندان فهیم و فرهیخته بوکانی است، مهم ترین موضوع جهت مقابله با مصرف و گرایش به سمت مواد مخدر و اعتیاد آموزش مهارت نه گفتن در برابر پیشنهاد های نامتعارف دوستان ناباب است.

همچنین کارشناسان این حوزه، به ارائه آمار اعتیاد، اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از این آسیب اجتماعی، همچنین راهکارهای پیشگیری و نقش خانواده و اجتماع در کاهش آن در جامعه اشاره کردند.

در پایان این برنامه نیز از اعضای شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر و خانواده شهدای انتظامی، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار