رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو خبر داد

ثبت 5 وقف جدید در ماکو

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو گفت: امسال پنج وقف جدید به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال ثبت شده و تعداد موقوفه های این شهرستان به 230 مورد رسیده است.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۸۵
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی اسماعیل اسکندرزاده در جمع خبرنگاران منطقه آزاد ماکو، اظهار کرد: از پنج وقف جدید سال جاری سه وقف منفعتی و 2 موقوفه نیز انتفاعی بوده و برای تامین هزینه های روزانه مساجد وقف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه درآمد موقوفات ماکو در سه ماهه اول سال جاری 300 میلیون ریال بوده است، اضافه کرد: این درآمد موقوفات برای هزینه های روزانه مساجد، کمک به فقرا، تبلیغات اسلامی، قرآنی و مذهبی صرف شده است .

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات قرآن شهرستانی در ماکو و برگزاری هشت کلاس حفظ قرآن در سطح شهرستان از دیگر فعالیت های قرآنی اوقاف به شمار می رود.

این مسئول افزود: اجرای 2 مورد احکام له موقوفات و اخذ 6 مورد سند شش دانگ مالکیت برای موقوفات، ثبت 60 فقره اجاره نامه، اهدای 50 جلد قرآن به مساجد و برگزاری محل انس با قرآن از فعالیت های مهم اداره اوقاف ماکو در این مدت بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو بیان کرد: در کنار فعالیت های اوقافی و ثبت موقوفات جدید، کمک به بهسازی مساجد و اجرای طرح های عام المنفعه به دنبال افزایش یافتن درآمدهای موقوفات ماکو از دیگر اقدام ها در جهت تحقق اهداف نیات واقفان خیراندیش به شمار می رود.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار