خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری قزوین:

تعمیق باورهای دینی، کاهش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: مولفه هایی چون اقتدار و توانمندی نیروهای نظامی و انتظامی، امکانات و تجهیزات و حضور مردم در افزایش امنیت موثر است ولی آنچه نقش کلیدی و اساسی دارد و باورهای دینی است که همچون ترمزی افراد را از گناه، معصیت و خطا بازمی دارد.
کد خبر: ۹۰۳۰۱۳۹
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در دیدار با مردم شهر محمودآباد که به مناسبت هفته قوه قضاییه در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفت: امنیت خواست عمومی هر جامعه و مردم است و کسی نیست که بگوید به امنیت نیاز نداریم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: امنیت باید احساس شود چون هر فعالیت و زندگی عادی بدون امنیت سرانجامی نخواهد داشت و آسایش و رفاه هم لازم است تا مردم در آسایش زندگی کنند البته این رفاه باید در حدی باشد که معقول باشد.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: جهل بدترین درد زمان است؛ جهالت ریشه شرارت و بدبختی است و امروز وظیفه ما این است که بتوانیم تلاش کنیم جامعه ای سرشار از آگاهی های درست داشته باشیم.
وی یادآورشد: امروز افراد مذهبی نباید نقش و حضور خود را محدود به فضای مساجد و محافل دینی محدود کنند بلکه در جهت امر به معروف و نهی از منکر باید برای هدایت جامعه وقت بگذارند و البته این کار باید با حوصله، صبر و دقت صورت گیرد.
حجت الاسلام قدرتی تأكيد كرد: بايد روي عقل فرزندانمان كار كنيم، بايد نسل جوان جامعه را عاقل تر كرد تا افراد از درون تكان خورده و به خود آيند كه چه گوهر گرانقدري را به بهاي ناچيز مي فروشند.
رئيس كل دادگستري قزوين بیان داشت: زماني كه حرف از آسيب هاي اجتماعي و جرائم مي شود؛ اشتغال، فقر، بی سوادی و مسائلي از اين دست مطرح مي شود اما نگاه قرآن و معارف ديني به جرائم و آسيب هاي اجتماعي متفاوت است.
وي ادامه داد: با نگاه معارف ديني اگر بشريت بخواهد به صلاح، ثبات و عدالت كه گمشده بشريت در طول تاريخ است، برسد بايد خود را شناخته و ارزش خود را بداند و باور داشته باشد كه در اين جهان مسافري بيش نيست.
این مقام قضایی استان اظهار داشت: امروز جامعه در جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی به این نیاز دارد که خود مردم پا به میدان بگذارند زیرا تا زمانی که خود مردم نخواهند اتفاق مثبتی نخواهد افتاد.
رئیس کل دادگستری استان در پایان با اشاره به سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در قوه قضاییه، ادامه داد: حدود 4 هزار زندانی در استان به هیچ عنوان زیبنده این استان با پیشینه فرهنگی و مذهبی کهن نیست و لازم است که نگاه مردم به زندان و حبس تغییر کند و به این باور برسند که زندان جای مناسبی برای تربیت و اصلاح افراد نیست و در این مسیر به بازبینی قوانین نیز نیازمندیم.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها