خبرهای داغ:
شهردار نهاوند خبر داد

رفع خطر از سه ملک خطرزا توسط شهرداری نهاوند

شهردار نهاوند از رفع خطر سه ملک خطر زا خبر داد و گفت: شهرداری نهاوند به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان پس از طی مراحل قانونی اقدام به تخریب سه ملک متروكه و مخروبه با رعایت مسائل ایمنی کرد.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۱۵
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

رفع خطر از سه ملک خطرزا توسط شهرداری نهاوندمحمد حسین پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: وجود خانه‌های مخروبه و قدیمی به لحاظ فرهنگی، زیبایی شناختی و امنیت اجتماعی برای شهرها مشكلاتی را ایجاد می‌كند که این اماكن به دلیل متروكه بودن و امكان ریزش آوار خطراتی را برای شهروندان به همراه دارد.

وی از رفع خطر سه ملک خطر زا خبر داد و افزود: شهرداری نهاوند به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان پس از طی مراحل قانونی اقدام به تخریب سه ملک متروكه و مخروبه واقع در پای قلعه و جنب مسیل روبروی استخر خسروی با رعایت مسائل ایمنی کرد.

شهردار نهاوند تصریح کرد: اين املاک طبق نظر کارشناسان شهرداری مشمول تبصره 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها بود و برای اهالی ایجاد خطر می‌کرد که شهرداری با طی مراحل قانونی اقدام به تخریب ملک کرد.

وی هدف از اجراي اين طرح را توجه مالكين به ضوابط شهرداری و احترام به همه همشهریان عنوان كرد و افزود: اتخاذ تدابیر موثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر، همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر و کوچه ها و اماکن عمومی از وظایف شهرداری است.

حسین پور تصریح کرد: بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مقرر شده است اماکنی که در مناطق مختلف از سوی صاحبان خود به هر علتی رها شده‌اند و سلامت بهداشتی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار داده است شناسایی و اگر مالکان خانه‌های فرسوده نسبت به رفع خطر ریزش اقدام نکنند، به خاطر برقراری امنیت جانی شهروندان، خانه‌های مذکور محصور و یا تخریب ‌خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات