خبرهای داغ:
شهردار نهاوند از آغاز طرح آبیاری فضای سبز نهاوند به روش سیستم قطر‌ه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۰۲۹۲
|
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

آغاز طرح آبیاری فضای سبز نهاوند به روش سیستم قطر‌ه‌ایمحمد حسین پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند اظهار داشت: در راستای بهینه سازی مصرف آب و استفاده مناسب از آب‌های موجود واحد فضای سبز به زودی اقدام به اجرای طرح آبیاری قطره ای و حذف سیستم  آبرسانی سنتی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: آبیاری قطره ای روش موثری درتحویل آب مورد نیاز گیاه درمحدوده توسعه ریشه به داخل خاک است و این امکان را به وجود می آورد که عمل آبیاری تاحد رفع نیاز آبی گیاه انجام می‌شود.

شهردار نهاوند با اشاره به کاهش هزینه های بهره برداری از آبیاری قطره ای گفت: سیستم های قطره ای به آب كمتری نسبت به سایر سیستم های متداول آبیاری نیاز دارد،که رعایت این نکته در این روش بسیار پر اهمیت است.

وی در ادامه به کاهش هزینه كارگر برای آبیاری اشاره کرد و افزود: در سیستم قطره ای كافی است كه پخش آب تنظیم شده و سیستم به كار انداخته شود .این تنظیم ها توسط وسایل اتوماتیكی انجام می گیرد كه نیاز به كارگر چندانی ندارد.

حسین پور تصریح کرد: دراین روش به میزان قابل توجهی ازاتلاف آب بصورت نفوذ عمقی، ایجاد روان آب سطحی و تبخیر درمقایسه با روشهای سنتی  کاسته می شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که با اجرای چنین طرحهایی علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب ، بتوانیم از این نعمت خدادادی هرچه بیشتر و بهتر بهره مند گردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات