خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

پیام‌آوران ایثار مروجان فرهنگ ایثار و شهادت هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: پیام‌آوران ایثار بهترین مروجان فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه هستند.
کد خبر: ۹۰۲۸۶۹۳
|
۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در نشست با پیام‌آوران ایثار گفت: در واقعه‌ی عاشورا اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا و حماسه‌های بی‌نظیری که در این روز اتفاق افتاد، در همان جا می‌ماند.
وی افزود: حضرت زینب(س) با بازگویی واقعه‌ی کربلا و ایثارگری‌های امام حسین(ع) و یاران باوفایش توانست اهمیت و ارزش این واقعه را به نسل آینده انتقال دهد.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان، جانبازان و شهدا حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کردند، گفت: بسیاری از این حماسه‌ها و رشادت‌ها و ایثارگری‌هایی که عزیزان ما در جنگ تحمیلی متحمل شدند، مغفول مانده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز بایستی رزمندگان و جانبازان، حماسه‌های خلق شده دوران هشت سال دفاع مقدس که خودشان آنها را لمس و مشاهده کردند با بازگویی خاطرات به نسل امروز انتقال دهند.
این مسوول با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس بوده است، گفت: با ترویج این فرهنگ امروز نیز می‌توانیم در عرصه‌های مختلف موفق و سربلند باشیم.
وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نیاز واقعی امروز جامعه است و بایستی همه‌ی دلسوزان دست به دست هم دهند تا این فرهنگ به جوانان منتقل شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: پیام‌آوران ایثار که دوران دفاع مقدس را درک کردند، گفتن خاطرات دوران یاد شده از زبان این عزیزان بیشترین تاثیرگذاری را بین نسل امروز دارد.
حقایق‌پور با بیان اینکه موضوع‌های فرهنگی و ترویجی از مهمترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: هر چقدر زمان می‌گذرد مردم ما بیشتر به این موضوع‌ها نیاز دارد به همین دلیل بایستی بسترسازی‌های لازم در این راستا ایجاد شود.
وی افزود: تلاش می‌کنیم بسترهای لازم برای حضور پیام‌آوران ایثار در مدارس و دانشگاه‌ها فراهم کنیم تا آنها ورود جدی در بیان خاطرات خود برای دانش‌آموزان و دانشجویان داشته باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اینکه پیام‌آوران ایثار زحمات زیادی در هشت سال دفاع مقدس متحمل شدند، گفت: امروز نیز این عزیزان نسبت به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی‌تفاوت نیستند و بدون چشمداشتی در این راستا تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به شورای ترویج و توسعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت استان و ستاد اجرایی شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها گفت: با استفاده از این ظرفیت‌ها تلاش خواهیم کرد تا حضور پیام‌آوران ایثار برای بازگویی خاطرات تسهیل یابد.
در ادامه جلسه احسان‌الله لنکرانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: فعالیت‌های خوبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به آحاد جامعه بویژه نسل امروز انجام می‌شود.
وی افزود: از جمله این فعالیت‌ها حضور پیام‌آوران ایثار در مدارس و دانشگاه‌ها است که با بیان خاطرات رزمندگان، جانبازان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را به دانش‌آموزان و دانشجویان انتقال می‌دهند.
در ادامه نشست، دولت‌آبادی مسوول پیام‌آوران ایثار بنیاد قزوین به بیان مشکلات و دغدغه‌ها پرداخت و گفت: باید کلاس‌های آموزشی برای پیام‌آوران ایثار برگزار شود تا آنها خاطرات خود را با شیوه‌های به روز برای جامعه هدف بیان کنند.
وی افزود: همچنین بایستی برگزاری کلاس‌های آموزشی به صورت کارگاهی متداوم باشد تا کیفیت بیان خاطرات پیام‌آوران ایثار به نسل امروز ارتقا یابد.
دولت‌آبادی گفت: بزودی فراخوانی به جانبازان بویژه قطع نخاعی داده می‌شود تا علاقمندان برای بیان خاطرات جبهه و جنگ در مدارس و دانشگاه‌ها با ما همکاری کنند.
گفتنی است: در این نشست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات پیام‌آوران ایثار بنیاد استان قزوین تجلیل کرد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها