خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون اصل 90:

باید در برنامه های اوقات فراغت استعدادها کشف شود

رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در برنامه های اوقات فراغت استعدادها کشف شده و به آنها پرداخته شود، در قالب آموزشی ما خلاقیت، نبوغ و کشف استعداد مغفول واقع شده است.
کد خبر: ۹۰۲۷۳۳۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آنچه مسلم است ما احساس می کنیم دانش آموز بعد از ۱۲ سال تحصیل آنگونه که باید با مهارت های شغلی و زندگی آشنا نبوده و درواقع خروجی کار آنچه مورد انتظار است، نیست.
وی اظهار کرد: کسی که در بهترین سنین جذب و فراگرفتن دانش است، باید بعد از ۱۲ سال بتواند در زندگی اجتماعی، گلیم خود را از آب بیرون بکشد و مهارت های لازم را کسب کند که فقدان این امر بخشی به قالب هایی که در آموزش و پرورش وجود دارد، بازمی گردد که باید تغییراتی رخ دهد و انعطافی در آن به وجود آید.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از راه ها برای رفع این نارسایی این است که از فرصت اوقات فراغت استفاده کنیم؛ می توانیم دانش آموزان را مطابق با آموزه های دینی و اسلامی و با باورهایی که برای نسل جوان وجود دارد، آموزش دهیم و باید با بهره گیری از اوقات فراغت، آموزش ها را در طول ۱۲ سال برای دانش آموزان تکمیل کنیم.
محمدی اضافه کرد: در این برنامه ریزی ها خواهشمندیم بحث هم افزایی مورد توجه قرار گیرد و لازم است هم افزایی با نگاه تخصصی در هر دستگاهی باشد تا تداخل کاری به وجود نیاید و هر گروهی با توجه به تخصصی که برجسته تر است کار کند.
وی تصریح کرد: نکته دیگر این است که باید در برنامه ها استعدادها کشف شده و به آنها پرداخته شود، قالب آموزشی ما منحصر به انباشت محفوضات است و خلاقیت، نبوغ و کشف استعداد مغفول واقع شده و باید در بین دانش آموزان مرواریدهای شایسته را صید کرده و آینده کشور را تضمین کنیم.
رییس کمیسیون اصل 90 با اشاره به لزوم توجه به ورزش دانش آموزان گفت: ما می گوییم عقل سالم در بدن سالم است ولی بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان مشکل جسمی و کم تحرکی دارند بنابراین این نکته باید مدنظر قرار گیرد و تحرک جسمانی به ویژه در بخش دختران را باید جدی تر بگیریم چراکه مادران آینده جامعه هستند و نسل سالم آینده باید در دامان اینها پرورش یابد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما ظرفیت های خوبی در دستگاه های مختلف داریم ولی همه می گویند فضای ورزشی کم داریم در حالی که اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و خروجی جلسه منتهی به این شود که از ظرفیت های که هر دستگاهی در بخش های مختلف دارد، استفاده شود شاید از کمبود فضای فیزیکی رنج نبریم ولی این هم افزایی رخ نمی دهد و در نتیجه کمبود فضا به وجودمی آید که در برنامه ریزی و تفاهم ها باید این امر مدنظر قر ار گیرد.
وی تأکید کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای تعریف شود که دانش آموزان بیشتری از برنامه های اوقات فراغت استفاده کنند و با بهره گیری از امکانات آموزش و پرورش و همچنین سایر دستگاه باید این امر محقق شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها