خبرهای داغ:
استاندار آذربایجان شرقی:

کتاب بهترین نماد فرهنگی است

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز با بیان اینکه تبریز شهر اولین‌ها در حوزه فرهنگ است، گفت: کتاب بهترین نماد فرهنگی است و باید تلاش کنیم کتاب‌خوانی از نظر نرم‌افزاری و فضاهای فیزیکی توسعه یابد.
کد خبر: ۹۰۲۶۹۰۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش با اشاره به وجود 420 هزار جلد کتاب در کتابخانه مرکزی تبریز، افزود: خوشبختانه امکانات خوبی در این کتابخانه ایجاد شده و امکان استفاده از آن برای تمام اقشار جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: وجود بخش‌هایی مانند کتابخانه نابینایان و گنجینه نسخه‌های خطی که برخی از آنها ثبت ملی و برخی نیز ثبت جهانی شده‌اند، فوق‌العاده ارزشمند است و باید برای حفظ این سرمایه‌های عظیم فرهنگی و تحویل آن به آیندگان تلاش کنیم.

خدابخش با قدردانی از خیران کتابخانه‌ساز استان، بیان کرد: خوشبختانه با کمک خیران در حال حاضر سه هزار متر مربع فضای جدید مطابق با استانداردهای بین‌المللی به مجموعه کتابخانه مرکزی تبریز افزوده می‌شود که کمبود فضای مورد نیاز پژوهش‌گران و دانشجویان و دانش‌آموزان برای مطالعه را جبران خواهد کرد.

وی در بازدید از گنجینه نسخه‌های خطی نیز در یادداشتی نوشت: امروز یکی از روزهای به‌یادماندنی و پربرکت است که توفیق بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز فراهم شد. از دیدن کتاب‌های خطی بسیار لذت بردم و احساس غرور کردم. درود بر بزرگ‌مردانی که با زحمات فراوان این میراث ماندگار فرهنگی را جمع‌آوری کرده‌اند و برای نسل‌های بعدی به ارمغان گذاشته‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از اثر فرهنگی و تاریخی ساختمان کتابخانه ملی تبریز و بخش‌های مختلف آن از جمله کتابخانه تخصصی هنر و ادبیات، موزه کاریکاتور، تالار کمال‌الدین بهزاد و موزه آثار استاد بهتونی بازدید کرد.
 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار