خبرهای داغ:
مدیر کل بهزیستی استان قزوین:

عوارض اعتیاد به مواد مخدر تهدید جدی جوامع بشری است

مدیر کل بهزیستی استان قزوین با بیان ایت موضوع که عوارض اعتیاد به مواد مخدر تهدید جدی جوامع بشری است، گفت: اداره کل بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه های متعددی را به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۹۰۲۵۹۶۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶

علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین  در خصوص فرارسیدن هفته مبارزه با مواد مخدر و برنامه های این اداره کل بیان کرد: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی، هیچ گاه به طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، اما با تدبیر و تلاش حداقل می‏ توان آن را به کنترل درآورد.
وی گفت: اعتیاد به مواد مخدر یکى از مهمترین مشکلات اجتماعی، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهدیدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمینه‌‏هاى مختلف مى‌گردد.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: معضل اعتیاد به مواد مخدر، بلای خانمان سوزی است که جوامع بشری را در چنگال مرگ آور خویش گرفتار ساخته است و قدرت اندیشه، نوآوری، پشتکار، کوشش و سازندگی را در انسان ها به ویژه نسل جوان جامعه از بین می برد و بنیان خانوادگی و اعتقاد دینی آنان را به نابودی می کشاند.
وارثی عنوان کرد: با توجه به تکنولوژی موجود و روش های ساخت مواد مخدر و نحوه عرضه آن به جامعه هدف از سوی سوداگران مرگ، می توان دریافت که پدیده مواد مخدر و اعتیاد، مهم ترین دغدغه اغلب کشورها و از جمله ایران است و قاعدتا استان قزوین نیز از این امر مستثنی نمی باشد.
وی افزود: مبالغ هنگفتی برای مبارزه با معضل اعتیاد و مواد مخدر هزینه می شود اما هم چنان رقم باندهای قاچاق مواد مخدر و شمار معتادان رو به افزایش است.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: از همین رو اداره کل بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برنامه های متعددی را به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر پیش بینی کرده است.
وارثی ادامه داد: این برنامه ها شامل برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در محیط های کار ( سازمانی و صنعتی )، برگزاری همایش استانی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر برای سازمان های مردم نهاد و تجلیل از سمن های فعال، برگزاری نمایشگاه تخصصی سیار پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح شهرستان های استان، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان های استان، برگزاری تئاتر خیابانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان های استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می باشد.
وی اضافه کرد: همچنین تشکیل پویش رسانه در فضای مجازی توسط کلیه سازمان های مردم نهاد حوزه پیشگیری، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و کارآفرینی سازمان های مردم نهاد و تسهیل گران در سطح شهرستان های استان قزوین، برگزاری برنامه پیاده روی کارکنان ادارات بهزیستی به تفکیک جنسیت به همراه صبحانه سالم و برگزاری جشنواره سنتی غذا و شیرینی در سطح شهرستان های استان از جمله برنامه های این هفته می باشد.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان بیان کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین در جهت رفع مشکلات موجود مددجویان و نیز کاهش آسیب های اجتماعی در بین اقشار آسیب پذیر با تمام توان و استفاده از پتانسیل های موجود، جزو ادارات پیشتاز در سطح کشور بوده است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها