خبرهای داغ:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان خبر داد

سطح‌بندی سازمان‌های مردم نهاد استان همدان تا پایان تیرماه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با بیان اینکه استان همدان در حوزه سمن‌ها جز استان‌های برتر است اما متأسفانه مشکل عدم سطح‌بندی سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد، گفت: تا پایان تیرماه سطح بندی سازمان‌های مردم نهاد استان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۰۲۵۸۶۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

سطح‌بندی سازمان‌های مردم نهاد استان همدان تا پایان تیرماهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رسول حسینی امروز در جلسه تخصصی کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد در استان همدان چند ایراد دارند که باید نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند، اظهار داشت: ساماندهی توسط دستگاه‌های صادرکننده مجوز برای سازمان‌های مردم نهاد انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه عدم سطح‌بندی سازمان‌های مردم نهاد از دیگر مشکلات موجود در استان همدان است، افزود: امیدواریم این سطح‌بندی تا چند هفته آینده انجام شود و برای اولین بار در سطح استان همدان سعی کردیم گروه مشاوران دبیرخانه شورای مبارزه با موادمخدر را از سازمان‌های مردم نهاد معرفی کنیم.

حسینی با تأکید بر اینکه در راستای اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر سازمان‌های مردم نهاد بسیار موثر هستند، گفت: برای مبارزه با اعتیاد این معضل اجتماعی که دغدغه 91 درصد از مردم کشور است اگر مردم و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی به عنوان افراد حقیقی ما را یاری نکنند این معضل را نمی‌شود مهار کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به اینکه رکن اصلی کمیته‌های زیرمجموعه شورای مبارزه با موادمخدر مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد است، بیان کرد: تقاضای ما این است که ارتباط دستگاه‌های اجرایی با سازمان‌های مردم نهاد بیشتر شود.

حسینی با بیان اینکه استان همدان در حوزه سمن‌ها جز استان‌های برتر است اما متأسفانه مشکل عدم سطح‌بندی سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد، عنوان کرد: تا پایان تیرماه سطح بندی سازمان‌های مردم نهاد استان انجام می‌شود. 

وی با تأکید بر اینکه در ارزیابی اولیه عدم ارتباط مطلوب دستگاه‌های اجرایی با سازمان‌های مردم نهاد از دیگر مشکلات موجود در همدان است، ابراز کرد: اعتقاد ما این است که مردم اگر در مبارزه با موادمخدر هر چه بیشتر مشارکت داشته باشند آسیب‌های اجتماعی نظیر موادمخدر در جامعه کاهش می‌یابد چرا که شورای مبارزه با موادمخدر با 21 عضو و 5 کمیته نمی‌تواند به تنهایی در راستای مبارزه با اعتیاد قدم بردارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به اینکه در هفته مبارزه با موادمخدر 400 برنامه در سطح استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها توسط اعضای شورای مبارزه با موادمخدر، کمیته‌های پنج گانه شورا و شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان‌ها با مسئولیت فرمانداران برگزار می‌شود. 

حسینی با بیان اینکه امسال اعتبارات سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر 162 میلیون تومان است، اظهار داشت: اعتبارات اختصاص یافته به سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار ناچیز و قطره‌چکانی است ضمن اینکه سال گذشته 50 میلیون تومان به سازمان‌های مردم نهاد داده شد که از این مبلغ 17 میلیون تومان در حوزه درمان اعتیاد هزینه شد.

وی با تأکید بر اینکه در همدان مجمع خیرین سلامت بهبودیافتگان وجود ندارد در حالی که در شاخص‌های ارزیابی یکی از دلایلی که همدان در سطح کشور چندان موفق نبوده همان عدم وجود مجمع خیران سلامت بهبود یافتگان است، تأکید کرد: تلاش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تشکیل این مجمع در استان است که البته فعالیت این مجمع نیازمند شناسایی و کمک خیرین در این حوزه است. 

حسینی با اشاره به اینکه ارتباط بین مجموعه‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اداری مقداری ضعیف است، تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد مطالبات خود را علمی و منطقی بیان کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات