مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک:

عدل، انصاف و خدا محوری؛ اساس حکومت علی(ع) بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک اساس حکومت علی(ع) را عدل، انصاف و خدا محوری عنوان کرد و گفت: حضرت در سایه حکومت، احکام الهی را اجرا می‌کرد و مردم را به سوی خیر و صلاح دعوت می نمود.
کد خبر: ۹۰۲۵۴۶۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در جمع پایوران و نیروهای وظیفه سپاه اراک با اشاره به سیره امام علی (ع) گفت: زندگانی و سیره امام علی(ع) از محدوده درک ارادتمندان خارج است.

وی افزود: آن امام به تمام معنا دلداده و پیرو پیامبر اکرم(ص) بودند و رهبری بزرگ در تاریخ اسلام محسوب می‌شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به جایگاه امام علی(ع) نزد پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: رسول خدا(ص) پس از بازگشت از حجه الوداع فرمودند «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» و در سخنی دیگر فرمودند «انا مدینه علم و علی بابها» که نشان دهنده جایگاه حضرت علی(ع) نزد پیامبر اسلام(ص) است.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به کناره‌گیری امام علی(ع) از فعالیت آشکار سیاسی و حفظ دین گفت: امام علی(ع) در دوران خلافت خود در تلاش بودند تا نظم را ایجاد کنند؛ نظام حکومتی ایشان بر پایه مساوات قرار داشت بنابراین نخستین اقدام امام علی(ع) تمرکز بر ایجاد یکپارچگی بود.

وی اساس حکومت علی(ع) را عدل، انصاف و خدا محوری عنوان کرد و گفت: حضرت در سایه حکومت، احکام الهی را اجرا می‌کرد و مردم را به سوی خیر و صلاح دعوت می نمود.

حجت‌الاسلام عبدی افزود: امیرمؤمنان علی(ع) نهایت سعی خود را بر شیوه زمامداری به کار بردند و فرمانداران درستکار را به جای افراد غیرشرافتمند انتخاب کردند، در توزیع بیت‌المال بین شهروندان زمینه اخوت و برادری را بین مردم فراهم کردند و یکی از مهمترین نکات در امامت ایشان اعتقاد به مشارکت همه افراد جامعه در بهره‌مندی از ثروت بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: حضرت عـلی (ع) از جـمله متفکران جهان اسلام است که به جامعه و انسان توجه ویژه‌ای داشتند و بر لزوم زندگی اجتماعی و به تبع آن بر نظارت و کنترل اجتماعی پرداخته و در خطابه‌ها و فعالیت‌های سیاسی-اجتماعی کـه داشـتند تلاش کردند تا روش ایجاد جامعه‌ای سعادتمند را آموزش دهند.

حجت‌الاسلام عبدی اظهار کرد: امام علی(ع) در مکتبی بزرگ شده بود که به تعبیر قرآن، دارای قلب مهربان و بدون خشونت بود و توانست که در اندک زمانی با اخلاق حسنه و برخورد نیکو، دینش را در اقصا نقاط عالم گسترش دهد و حتی بعد از فتح مکه، بزرگترین دشمنانش را نیز ببخشد

وی پیروی از امام علی(ع) را گام نهادن در مسیر عدالت خواهی، حکومت داری خوب و تضمین حقوق بشر دانست و خاطرنشان کرد: تاریخ زندگی امام علی(ع) را وقتی مرور کنیم در کنار سایر فضیلت های بزرگ دو ویژگی مهم به صورت درخشان به چشم می خورد یکی اهتمام و تلاش آن حضرت برای حفظ وحدت اسلامی و دیگر اجرای عدالت که در این دو مورد، امام بهای سنگینی را نیز پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات