شب قدر فرصت بازگشت به دامان رحمت خداست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شب قدر فرصتی است که خداوند برای جبران خطا‌ها نصیب انسان کرده که یک عمر دور از خدا و یا در زندگی دچار لغزش‌هایی شده و این شب بهترین فرصت برای بازگشت به دامان رحمت خداست.
کد خبر: ۹۰۲۴۵۸۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، غلامعلی صفایی بوشهری در آئین شب ۲۱ ماه رمضان در مصلای نماز جمعه بوشهر افزود: اگر انسان بتواند در این شب گذشته اش را جبران، حالش و آینده اش را آسمانی کند رستگاری و سعادت را برای خود رقم زده است.

وی ادامه داد: به همین خاطر نام امشب، شب قدر است، یعنی شبی که آنقدر جلالت، موثر و سرنوشت ساز است که شب قدر و منزلت انسان در آسمان مشخص می‌شود و خداوند به قدر منزلت انسان در آسمان بهره‌های عرشی و آسمانی نصیب آن می‌کند.

صفایی بوشهری افزود: شب قدر، شبی است که حضرت زهرا (س) و اهل بیت عصمت و طهارات (ع) و رسول خدا (ص) هم خود مواظب بودند و هم فرزندان و هم امت را به این شب سفارش می‌کردند و خداوند شب ۲۱ ماه رمضان را به امور و نور قرآن، نزول ملائک و به سلامت و به حضرت مهدی آل محمد مزین کرده است.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: خداوند شب ۲۱ ماه رمضان را به رحمت و مغفرت مزین کرده است و به همین خاطر شب قدر مجموعه‌ای از برکتها، نعمت‌ها و عنایات‌های خداوند به انسان هست و پیش از آن که زمینیان در تکاپوی جلب عنایت خدا باشند، آسمانیان در پی کمک به زمینیان و انسان‌ها هستند.

وی گفت: فرشتگان با حمد و تسبیح خدا و استغفار برای زمینیان از آسمان پائین آمدند و این‌ها همه از رحمت و مهر خداوند هست، لذا امشب شبی است مهم برای انسان‌های بصیر و عاقل و انسان‌هایی که نگاه به گذشته خود دارند ودر پی سعادت آینده خود در دنیا و آخرت هستند.

صفایی بوشهری یادآورشد: امشب مزین هست به ولایت، ولایت یگانه عالم وجود علی ابن ابیطالب (ع)، بزرگ مردی که جامع جمیع صفات انسانی است و خداوند هر آنچه می‌توانسته است به یک انسان دهد از عظمتش، به ایشان داده است.

امام جمعه بوشهر گفت: بزرگان علم، عرفان، معصومان در بیان عظمت علی (ع) همه اعتراف می‌کنند که در دنیای بیکران عظمت آن حضرت این بیانات قطره و یک دانه در عالم وجود بیشتر نیست و بیان عظمتش در قرآن، کلام رسول خدا (ص) و کلام معصومین فراوان است.

وی ادامه داد: دو رکعت نماز خواندن در شب قدر، همه گناهان را از بین می‌برد و این یک فرصت و نعمت برای انسان می‌تواند سیاهی اعمال خود را پاک کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار