خبرهای داغ:

نشست روشنگری پایگاه حضرت زکیه(س) نهاوند برگزار شد

نشست روشنگری پایگاه حضرت زکیه(س) شهرستان نهاوند با موضوع دوست‌یابی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۰۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

نشست روشنگری پایگاه حضرت زکیه(س) نهاوند برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، زهرا عبداللهی از اساتید دانشگاه در نشست روشنگری پایگاه حضرت زکیه(س) شهرستان نهاوند با موضوع دوست‌یابی اظهار داشت: آرامش انسان در سه چیز است داشتن همسر سازگار و همراه، داشتن فرزند نیکو و داشتن یک دوست یکرنگ و یکدل

وی با استناد به سخنان استاد شهید مطهری اضافه کرد: اگر می‌خواهید تربیتی صورت بگیرید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید که با افراد صالح و نیکوکار نشست و برخاست داشته باشید و از معاشرت با افراد بدکار بپرهیزید.

استاد دانشگاه تصریح کرد: راهکار امام صادق(ع) در این زمینه این است که قبل از دوستی با کسی او را مورد امتحان قرار دهید و قبل از رفاقت آن فرد را آزمایش کنید.

وی ادامه داد: دوستی با چند نوع از انسان‌ها ممنوع و مضر است کسی که احمق، شرور فاسق، قاطع رحم، دروغگو، خسیس۶ و سخن‌چین باشد.

عبداللهی با اشاره به نشانه‌های یک دوست خوب عنوان کرد: دوست خوب کسی است که ظاهر و باطنش یکی باشد، عیب شما را عیب خود بداند، آبروی دیگری را آبروی خود بداند، مقام و موقعیت او را نسبت به شما عوض نکند، از هر کمکی نسبت به شما کوتاهی نکند و ایمان و سلامت عقل و دانایی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات