خبرهای داغ:
مدیر حوزه ‌های علمیه خواهران استان همدان خبر داد

اعزام 372 مبلغه به کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی در همدان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان گفت: در ماه مبارک رمضان 372 مبلغه به عنوان مربی قرآن، تجوید، تفسیر و مفاهیم به کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی اعزام شده است.
کد خبر: ۹۰۲۲۲۱۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

اعزام  372 مبلغه به کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام سیدمحمدحسن فاضلیان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی(ع) به فلسفه وجودی تأسیس حوزه خواهران اشاره و اظهار داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری حوزه علمیه خواهرن پدیده عظمیم و مبارکی است چرا که در  گذشته قبل از انقلاب  حوزه علمیه خواهران در این حجم و سطح با گستردگی بالایی نداشتیم در صورتی که حوزه علمیه بردارن قدمت هزار ساله دارد.

وی تأسیس حوزه علمیه خواهران را یکی از برکات نظام جمهوری و دستاوردهای این نظام دانست و عنوان کرد: با رهنمودهای حضرت امام(ره) حوزه علمیه در قم  به عنوان جامعه الزهراء  تأسیس شد که در تمام کشور هر استانی یک مرکز مدیریت دارد و در سطح بین المللی یک مرکز بنت الهدا داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران در استان همدان به شکل مرکز مدیریتی از سال 88 راه‌اندازی شده است، افزود:  عملاً در تیرماه  88 این  حوزه تحویل و در هشتم آبان ماه سال 88 حوزه علمیه خواهران همدان در استان به بهره‌براری رسید.

وی با اشاره به اینکه ابتدا اداره حوزه‌های علمیه منطقه‌ای بود که پنج استان به همدان  واگذار شده بود، گفت: در نهایت در تقسیمات کشوری حوزه‌ها به شکل استانی اداره شده‌اند و در حال حاضر در تمام استان‌های کشور یک مرکز مدیریت برای حوزه علمیه خوهران ایجاد شده است.

فاضلیان با  بیان اینکه 11 حوزه علمیه در سطح استان وجود دارد، افزود:  این حوزه‌ها در شهرستان‌های اسدآباد، بهار، سامن،  تویسرکان،  فامنین، قروه در جرزین، کبودراهنگ ، ملایر، نهاوند و در شهرستان همدان دو مرکز حوزه علمیه در سطح دو و سطح سه با کارشناسی ارشد در چهار رشته  فقه و اصول، کلام، تفسیر قرآن و اخلاق تأسیس شده‌اند.

وی تعداد طلبه‌های خواهر در استان را  یک هزار و 499 نفر برشمرد و ابراز داشت: تعداد دانش‌آموختگان در حوزه‌های علمیه استان از زمان تأسیس تاکنون یک هزار و 272 نفر با مدرک کارشناسی سطح دو و سطح سه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان به وجود 812 مبلغ خواهر در استان اشاره و بیان کرد: در مدارس علمیه استان 112 نفر کارکن و تعداد اساتید این مدرسه 160 نفر است. 

وی از راه‌اندازی حوزه علمیه سطح چهار در استان خبر داد و  بیان داشت: با توجه به تقاضای افراد و ظرفیتی که در استان همدان از جهت بنیه علمیه اساتید و از نظر پذیرش وجود دارد در تلاش هستیم تا سطح چهار حوزه که مربوط به اجتهاد است را در همدان راه‌اندزای کنیم.

فاضلیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در دین مبین اسلام عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب در راستای صیقل دادن به جسم و جان و روح و ماه نزول قرآن است که اهمیت این ماه  به دلیل نزول قران است و بر همین اساس خداوند در راستای احترام به قرآن روزه را در این ماه واجب کرده است.

* اعزام  268مبلغ به منظور احیاء شب‌های قدر

وی  در تشریح برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان در ماه مبارک رمضان از اعزام 120 مبلغ به عنوان سخنران برنامه‌های ماه مبارک رمضان به مساجد، پایگاه‌ها، جلسات خانگی  و هیئات مذهبی خبر داد و اظهار داشت: به تعداد 86 نفر مبلغ نیز به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی به پایگاه‌ها، مساجد و هیئات مذهبی اعزام شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان آمادگی اعزام  268مبلغ به منظور احیاء شب‌های قدر در هیئات مذهبی و جلسات خانگی را دارد، گفت: در ماه مبارک رمضان اعزام مبلغ به عنوان مداح به جلسات خانگی 168 نفر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 372 مبلغه به عنوان مربی قرآن، تجوید، تفسیر و مفاهیم به کانون‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی اعزام شده است، افزود: همچنین ضیافت افطاری با عنوان سفره‌های ساده افطار برای طلاب در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

فاضلیان ابراز داشت: 45 کلاس در راستای حفظ، تجوید و تفسیر قرآن کریم ویژه طلاب در مدارس علمیه برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در مراکز و مدارس حوزه علمیه در 11 مدرسه به عنوان مرکز مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی برای عموم بانوان تدارک دیده شده است.

مدیر حوزه ‌های علمیه خواهران استان همدان تصریح کرد: برنامه‌های عملیاتی نهضت قرآنی معاونت فرهنگی تبلیغی در رمضان 97 و استمرار آن در طول سال برای حفظ جزء 30 و آشنایی با مفاهیم، تفسیر  و روخوانی این جزء از قران کریم است.

وی گفت: معاونت فرهنگی تبلیغی با طرح نهضت قرآنی، حفظ، آشنایی با ترجمه، مفاهیم و تفسیر یک جزء از قرآن با هدف تربیت 10 میلیون حافظ را برنامه‌ریزی کرده و به صورت سالانه آن را ابلاغ خواهد کرد.

فاضلیان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 85 نشست اخلاقی با حضور اساتید صاحب نفس در تمام مدارس علمیه خواهران برگزار شده است، افزود: این جلسات تا آخر ماه مبارک رمضان به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

*برگزاری 30 محفل قرآنی با دعوت از هیئات مذهبی بانوان

وی به برگزاری مراسم جزء ‌خوانی قرآن کریم در کانون‌های قرآن و عترت مدارس علمیه استان ویژه طلاب و عموم بانوان شهرستان اشاره و بیان  کرد: طرح نور هدایت، با حفظ جزء 30 قرآن کریم به همراه تفسیر و ترجمه در راستای طرح نهضت قرآن کریم ویژه طلاب و سایر اقشار جامعه توسط مبلغین در 11 مدرسه  با 11 کلاس حفظ برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه 30 محفل قرآنی با دعوت از هیئات مذهبی بانوان و قاریان برجسته شهرستان‌ها در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: جلسات تفسیر تخصصی و موضوعی قرآن کریم ویژه  طلاب، اساتید مبلغین و سایر بانوان  در 11 مدرسه با 30 جلسه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری دوره تخصصی شیعه‌شناسی برای طلاب، کادر و اساتید مبلغین اشاره و بیان کرد: این دوره به صورت مجزا از ابتدای ماه مبارک رمضان در موسسه آموزش عالی فدک و مدرسه الزهراء  همدان برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه مراسم جشن میلاد مبارک امام حسن مجتبی(ع) در تمام مدارس استان برگزار خواهد شد، افزود: تجلیل از مبلغین برتر در ایام پایانی ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های اجرایی در ماه مبارک رمضان است.

وی از برگزاری چهار نمایشگاه قرآنی در ماه مبارک رمضان خبر داد و یادآور شد:  با حمایت خیرین در 11 مدرسه استان سبد غذایی به نیازمندان و طلاب محروم توزیع خواهد شد.

 فاضلیان در پایان سخنان خود ضمن دعوت از عموم مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: با توجه به حوادث اخیر حضور مردم در راهپیمایی امسال از اهمیت بالایی برخوردار است همه باید مروج این برنامه باشکوه باشیم.

وی اضافه کرد: مراسم روز راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در مرکز استان  از ساعت 11 صبح از مسیر میدان حضرت امام(ره) به سمت حسینیه با سخنرانی سردار سالار آبنوش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات